Konec sebevrahů v metru? Na lince D už nikdo nebude moct skočit do kolejí, slibuje náměstek Scheinherr
Jaké nejzásadnější dopravní omezení čekají Prahu v roce 2020? A co bude pro dopravu znamenat blížící se oprava Barrandovského mostu? Hostem pořadu K věci byl náměstek pražského primátora pro oblast dopravy Adam Scheinherr z hnutí Praha sobě.
Vedení Prahy na konci loňského roku zažádalo o stavení povolení pro stavbu trasy metra D z Pankráce do Písnice. Podle Adama Scheinherra by ho mohlo dostat do šesti měsíců. „Právě teď probíhá geologický průzkum, který jsme zahájili vloni v červnu. Ten bude probíhat až do poloviny letošního roku na dvou místech. Na dvou jiných místech bude probíhat ještě v následujícím roce. Letos během šesti měsíců, si myslím, že bychom mohli získat stavební povolení. Paralelně s ním poběží i soutěž na zhotovitele.“
A v čem bude nové metro unikátní? „Je to takzvané metro bez strojvedoucího. Ve spousty městech už takové linky jezdí. Metro na nástupištích má takové bezpečnostní stěny, které se otevírají, až když přijede vlak a ty zaručí bezpečnost. Zároveň nikdo nemůže skončit do kolejiště.“
Rekonstrukce čeká Barrandovský i Libeňský most
Letos má začít také oprava Barrandovského mostu. Zatím pouze pod vozovkou a na rampách. Od roku 2021 se ale mají čtyři roky opravovat vrchní části mostu. „Rekonstrukci plánujeme tak, že dojde k omezení pouze jednoho jízdního pruhu v každém směru, takže si myslím, že nedojde k nějakým zásadním dopravním kolapsům,“ doufá Scheinherr.
A rekonstrukce se brzy dočká i Libeňský most. V následujících týdnech ho čekají nové zatěžovací zkoušky, které si vyžádaly firmy ještě před tím, než se zahájí rekonstrukce. „Očekávám, že někdy v létě bychom měli mít vysoutěženého zhotovitele jak projektu, tak samotné stavby. Následně bude aktualizován projekt a v příštím roce, doufám, že bude zahájena rekonstrukce.“
A na jaké dopravní omezení se máme připravit? „Tak jedny z velkých rekonstrukcí, které chystáme, tak je v Nádražní ulici. Přes železniční trať je most, který bude kompletně rekonstruován. Bude tam zároveň výluka tramvajové trati. Pak chystáme rekonstrukci Koněvovy ulice. Samozřejmě to bude po částech, ale bude to výrazné omezení,“ dodává.
Pusťte si celý díl na novém audioportále mujRohlas nebo ve videozáznamu.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Hurvínek? A od Nepila? Teda taťuldo, to zírám...
Jan Kovařík, moderátor Českého rozhlasu Dvojka
3 x Hurvínkovy příhody
„Raději malé uměníčko dobře, nežli velké špatně.“ Josef Skupa, zakladatel Divadla Spejbla a Hurvínka