Lidem vadí plánované změny pražské MHD, podali už stovky připomínek

21. leden 2015
Zprávy

Pražskou městskou hromadnou dopravu čeká od dubna v souvislosti s prodloužením metra A zásadní změna. Dotkne se desítek linek po celém městě. Podrobný návrh změn zveřejnila společnost Ropid, která pražskou MHD organizuje, na svém webu začátkem týdne.

Některé linky zmizí úplně, další čeká omezení nebo se přesunou jinam. Městské části, respektive jejich obyvatelé, už teď mají spoustu připomínek a výhrad. Jak říká mluvčí společnosti Ropid Filip Drápal, vyhovět nelze všem, zúčastněné strany by ale měly dojít ke kompromisu.

„Pevně dáno není nic, vždycky je nějaké řešení možné, ale musíme se zároveň vejít do rozpočtu,“ uvedl.

Třeba na webu Prahy 6 se už sešlo víc než 700 připomínek, ne vždy jsou lidé proti, ale většinou nesouhlasí se dvěma změnami.

„Je to tramvaj číslo 18, která by už neměla přímo jezdit na Petřiny, nebo autobus číslo 180. My budeme příští týden všechny připomínky vyhodnocovat. Samozřejmě pak budou následovat jednání s Ropidem,“ potvrzuje mluvčí Adam Halmoši.

Podle zástupce starosty sedmé městské části Ondřeje Mirovského z Koalice Pro7 obyvatele Prahy 7 zase trápí chybějící přímé propojení z Holešovic do centra nebo linka, kterou by bylo možné využít od Libeňského mostu do středu metropole.

Praze 5 se zase nelíbí plánované omezení spojů tramvajových linek mezi Andělem a sídlištěm Barrandov.

„Což by mohlo být velkým problémem pro obyvatele Hlubočep, Klukovic, Slivence a Holyně - a samozřejmě Barrandova. Týká se to asi 30 tisíc obyvatel,“ dodává mluvčí Prahy 5 Ivan Petr.

S problémy Ropid podle Filipa Drápala od začátku počítá

„Největší zádrhel je vždycky to, když se někde něco omezuje nebo lidé musí nově přestupovat. Takže předpokládáme, že například omezení Barrandova asi není to, co by se městské části nebo cestujícím úplně líbilo. Určitě se pro některé cestující vlivem nových stanic metra může zhoršit dojíždění do oblasti Prahy 6, ale tady bohužel nemůžeme souběžně s novými stanicemi metra vést původní autobusy, protože právě za této podmínky nám Evropská unie dala dotaci na stavbu nové trasy metra,“ vysvětluje.

Městským částem se ale zároveň nelíbí, že je na připomínky málo času. Podle Drápala za to může zpožděné vyhodnocení průzkumů z loňského roku. Myslí si, ale že větší prostor připomínkám není potřeba a že se vše stihne podle plánu.

„Rádi bychom zhruba v následujících třech týdnech probrali všechny připomínky s městskými částmi, následně z toho vytvoříme nějaký výsledný dokument, který chceme probrat zhruba v půlce února s vedením města,“ dodává Filip Drápal.

Právě magistrát pak bude mít ohledně finální podoby MHD ve městě poslední slovo.

autor: Edita Valentová
Spustit audio

Více z pořadu