Počet cestujících Českých drah v Praze vzrostl o 25 procent

17. září 2002

Počet cestujících, kteří po Praze jezdí vlaky Českých drah, se po srpnových povodních zvýšil o čtvrtinu na 100.000 lidí denně. Dráhy v rámci systému pražské integrované dopravy vypravují 420 vlaků denně a po povodních k nim přibylo dalších 160 vlaků, sdělil mluvčí Petr Šťáhlavský.

ČD po povodních zavedly posilové spoje městské hromadné dopravy. V současné době jezdí kyvadlové posilové vlaky na dvou tratích částečně kopírujících trasu metra B. Mezi Hlavním nádražím a Smíchovem dnes jezdí pravidelné a posilové vlaky v intervalu deset až 20 minut a doba jízdy je okolo sedmi až devíti minut. Přes 50 párů posilových vlaků zde denně přepraví asi 10.000 cestujících a ve špičce přes 1500 osob za hodinu. Druhá linka spojuje Masarykovo nádraží s Libní, Kyji, Dolními Počernicemi a Běchovicemi. V Libni je zajištěna návaznost na linky městských autobusů a tramvají a v Kyjích má zastávku přípojná linka 701 na Černý Most. Posilové a pravidelné vlaky zde jezdí v sedle v intervalu 30 minut a ve špičce deset až 20 minut. V nejvíce zatíženém úseku na okraji středu města mezi Masarykovým nádražím a Libní je špičkový interval osm až 15 minut. Posilové vlaky na této trase denně přepravují téměř 5000 cestujících. Velká většina vlakových souprav v Praze řadu let přesluhuje a jejich věk se pohybuje mezi 30 a 40 lety. Podobné je to u mnoha tratí, kde lze najít i zabezpečovací systémy, které pamatují první republiku. Jde například o dopravnu Vyšehrad, kde stoupla frekvence vlaků o více než 100 procent. Jezdí zde nové kyvadlové vlaky i odkloněné nákladní spoje. V posledních dnech tak nádražím projelo rekordních 386 vlaků za 24 hodin. V průměru stanicí projel každé čtyři minuty jeden vlak.

České dráhy (ČD)
Spustit audio