Praha jako skládačka. Nová mobilní hra Playing Prague chce přitáhnout turisty se zájmem o kulturu
Nalákat do Prahy vzdělanější turisty se zájmem o kulturu, to je cíl nové počítačové hry s názvem Playing Prague. Vytvořili ji vývojáři ze studia Charles Games, které vzniklo v roce 2020 na Univerzitě Karlově. Hra umožní postavit si i vlastní podobu hlavního města.
„My jsme přemýšleli, jak udělat tu hru co nejpřístupnější pro opravdu široké spektrum hráčů. Udělali jsme tedy systém, že hráč si to město tak trochu staví. A před ním vždycky najednou vyskočí nějaká historická památka, socha nebo parčík,“ vysvětluje Ondřej Paška, technický ředitel studia Charles Games.
V každé z šesti úrovní hry postavíte jednu ikonickou pražskou památku tak, že budete logicky skládat předepsané vzory. Postupně tak postavíte třeba Staroměstskou radnici, věže Karlova mostu nebo lanovku na Petřín.
Ve hře se objevují karty se symboly jako kalich, strom, slunce nebo klíč. „Každý z těch symbolů se váže k nějakému pražskému domovnímu znamení, zároveň to má ukazovat i nějakou šíři té Prahy. Že je tady prostor pro kulturu, památky, místa pro rekreaci a tak podobně.“
Součást propagační kampaně
Nová hra Playing Prague je podle místopředsedkyně představenstva Prague City Tourism Jany Adamcové součástí propagační kampaně, pomocí které chce organizace do metropole nalákat turisty s větším zájmem o historii a kulturní dědictví města.
Čtěte také
„V té hře v každém levelu objevujete jednu z pražských památek, pražské osobnosti. Celá je protkaná typickou pražskou dlažbou, takže každý ten detail vám vypráví nějakou autentickou část o Praze,“ upřesňuje.
Podle náměstka pražského primátora pro kulturu Jiřího Pospíšila z TOP 09 trápí centrum města velké množství turistů, kteří přijedou jen za pouliční zábavou.
„Kvantita v turismu není naším cílem. Stává se to pro místní obyvatele obtížně stravitelné. I dnes cítíme, že centrum Prahy je přetíženo a že to pro Pražany není příjemné. Propagujeme i jiná místa, kam bychom do budoucna přesunuli část turistů,“ uvádí.
Prahu by mělo letos podle odhadů navštívit zhruba 8 milionů turistů. Svou kampaň chce Prague City Tourism soustředit zejména na ty z Polska, Německa Rakouska a Itálie.
Mohlo by vás zajímat
Nejnovější zprávy
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Bezpečnostní expert: Dánky povinně do armády? V případě mobilizace mají brannou povinnost i Češky
-
AUDIO: Jak podporovat kulturu u nás? Poslouchejte politickou debatu v rámci projektu Česko 2025
-
Více než polovina kontrol během karlovarského festivalu odhalila pochybení
-
Zakladatelka Colours of Ostrava Zlata Holušová po čtvrtstoletí končí. ‚Je čas užít si to bez stresu,‘ říká