Skončila rekonstrukce tratě Ohrada – Palmovka. Od víkendu opět jezdí tramvaje mezi Žižkovem a Libní
Po 14 měsících oprav vyjela o víkendu opět tramvaj na trať mezi Ohradou a Palmovkou. Skončila tak výluka, která dlouho komplikovala cestování mezi Žižkovem a Libní. Trať prošla opravou za stovky milionů korun.
„Linkové vedení se vrací v tom trvalém stavu do situace, která tady panovala před rekonstrukcí,“ sděluje technický ředitel pražského dopravního podniku Jan Šurovský.
Náročná rekonstrukce vyšla na necelých 240 milionů korun. Zásadní opravu potřeboval zejména 455 metrů dlouhý most.
„Protože se jedná o most předpínaný, ta estakáda, tak nakonec musel proběhnout proces, že byly sneseny všechny ty vrstvy. Zůstal tam jen základní most, což je klika, že byl v pořádku a nebylo nutno ho například zbourat, jako se běžně děje na našich dálničních stavbách. Následně na něm znovu byla vytvořena celá struktura tramvajové trati,“ popisuje Šurovský.
Před rekonstrukcí musely tramvaje v místech dilatačních spár zpomalovat až na deset kilometrů za hodinu, teď úsekem projedou šedesátikilometrovou rychlostí. Linky č. 1, 6, 10, 11, 13, 14 a 95 se tak vrací do své původní trasy.
Proč dojde dočasně k záměně linky č. 19 a 7? Poslechněte si celou reportáž.
Nejnovější zprávy
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Hrad zveřejnil zápis z jednání o důchodech, ANO zvýšení hranice pro odchod do penze nerozporovalo
-
Výnosy z emisních povolenek lze použít jen na boj se změnou klimatu. Budou příjmem státního rozpočtu
-
‚Současný režim už musí padnout.‘ Orbánovi odpůrci vzhlíží k novému mesiáši
-
Rusové si můžou koupit iPhone i čokoládu Lindt. Zboží se do země dostává neoficiálními cestami