Starostové 11 městských částí chtějí změnit trasu Pražského okruhu
Současný návrh Pražského okruhu je zastaralý a nevyhovuje ekologickým, dopravním i ekonomickým kritériím. Tvrdí to zástupci iniciativy Za rozumný okruh Prahy, starostové městských částí na severu a východě metropole i dopravní odborníci. Navrhli proto dvě jiné trasy, které by vedly dále od Prahy a tolik by nezatěžovaly životní prostředí. Podle těchto plánů by byl okruh postaven rychleji a za méně peněz.
Současný plán Pražského okruhu je ze 60. let minulého století. Od té doby se struktura hlavního města výrazně proměnila a silnice by proto měly nyní vést zastavěným územím v Běchovicích, Suchdole nebo v Ďáblicích. Tamní starostové proto s takovým plánem nesouhlasí a navrhli regionální trasu, která Pražský okruh posouvá dále do Středních Čech. Blíže ji popisuje Jaroslav Korf z iniciativy Za rozumný okruh Prahy:
"Naše varianta je vedena v daleko jednodušších územních podmínkách, nejsou tam žádné velké tunely, přechody přes údolí, je technicky daleko jednodušší, tím je levnější a jsme přesvědčeni, že při dobré politické vůli je i poměrně snadno projednatelná."
Podle slov Jaroslava Korfy by měla být tato regionální trasa až o 30 miliard korun levnější než ta stávající. Ve prospěch iniciativy mluví také to, že soud nynější podobu okruhu vedoucí Suchdolem, Bohnicemi nebo sídlištěm Černý Most zavrhl právě kvůli špatnému vlivu na životní prostředí. O nové trase je prý ochoten jednat i ministr dopravy Pavel Dobeš.
"Před dvěma týdny jsme se již opakovaně sešli s panem ministrem Dobešem a domníváme se, že jsme poprvé v historii našli sluchu a že pan ministr tu záležitost bere velmi vážně, věnuje ji pozornost a chceme věřit, že dojde k nějakému posunu ve smyslu uznání existence několika variant a nutnosti jejich objektivního odborného posouzení," říká Jaroslav Korf.
Starostové se obrátili také na pražský magistrát. Odezva ale žádná.
"Bohužel pražský magistrát jako jedna ze tří oslovených institucí, vedle hejtmanství středočeského kraje a ministerstva dopravy, je jediná instituce, která nám neodpověděla," dodává Jaroslav Korf.
Vyjádření z pražského magistrátu se nepodařilo sehnat ani mně. Náměstek pro dopravu Josef Nosek je mimo Českou republiku a primátor Bohuslav Svoboda je časově zaneprázdněn. Mluvčí Tereza Krásenská ale nevylučuje, že primátor se starosty jednotlivě jednal.
Zda Regionální trasa uspěje a Pražané se tak důležité tranzitní komunikace dočkají dřív, tak není jasné.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Pokud si chcete úředně změnit pohlaví, musíte na kastraci. Novela kontroverzní legislativy má zpoždění
-
ONLINE: Schwarzengerovy ostatky byly převezeny na Pražský hrad, piety se zúčastní na tisíc hostů
-
Návrat k běžnému životu i běh na dlouhou trať. Od ničivého zemětřesení v Maroku uběhly tři měsíce
-
Týdeník iROZHLASu: Bez podprsenky k testu, datařské hitparády nebo oťukávání s evropskými liberály