Stavba metra D zahájena. Práce začínají na nejnáročnějším úseku Pankrác - Olbrachtova
Po letech příprav začíná na Pankráci stavba nové linky metra. V první fázi povede z Pankráce přes Olbrachtovu do stanice Nové Dvory. Na zahájení prací se byla podívat reportérka Karolína Burdová.
Dělníci dnes začali pracovat na úseku Pankrác - Olbrachtova. Jedná se o nejsložitější část celé trasy, její součástí jsou dvě stanice, z toho jedna přestupní a celkem téměř tři kilometry nejrůznějších tunelů. Výstavba tohoto úseku potrvá asi 90 měsíců. Linka potom bude pokračovat do stanice Nové Dvory, to je dohromady pět stanic, následně přibydou tři stanice směrem do Písnice a později ještě spojka z Pankráce na Náměstí Míru. Stanice Náměstí Míru je pak koncipována jako otevřené ukončení trasy s možností jejího dalšího pokračování severním směrem.
Pankrác bude přestupní stanicí s bočními nástupišti, na kterých budou bezpečnostní stěny s posuvnými dveřmi mezi nástupištěm a kolejemi. Kolejiště bude v hloubce 33 metrů pod povrchem a 6 metrů pod linkou metra C.
Zprovoznění nové linky Praha předpokládá v roce 2029. Na lince bude jezdit automatické metro nové generace bez strojvedoucího. Moderní lehké vlakové soupravy budou podélně průchozí mezi vozy a na nástupištích budou stejně jako na Pankráci bezpečnostní stěny s posuvnými dveřmi.
Na kolik stavba nové linky metra vyjde? Poslechněte si od Karolíny Burdové.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
‚Rusko si vše zavinilo samo,‘ měla prohlásit pediatrička. Prokuratura pro ni žádá šest let ve vězení
-
Musíme vývoj sledovat. S Německem jsme ekonomicky propojeni pupeční šňůrou, říká politolog
-
Train surfing není novinka. Dospělí si na sítích takových trendů včas nevšimnou, přibližuje expertka
-
Trumpovy sliby? Ukončit válku za den a deportovat miliony migrantů je nemožné, míní historik Lukeš