Uplynul rok od začátku stavby metra D. Vyraženo je 1,6 kilometru tunelů a vzniklo nové informační centrum pro veřejnost

26. duben 2023 12:00

Dělníci Dopravního podniku hl. m. Prahy pokračují ve stavbě nové linky metra. Za rok vyrazili na trase D z Pankráce více než kilometr a půl tunelů. Použili přitom téměř 18 tisíc kubíků betonu a 1500 tun oceli.

Tady v tom úseku, kde se nacházíme, to znamená Pankrác – Olbrachtova, tady zhotovitelé postupují podle harmonogramu. Je vyraženo zhruba 1,6 kilometru tunelu, což je asi polovina délky tunelu, které se budou razit.“

První část trasy by měla být podle ředitele pražského dopravního podniku Petra Witowského hotová do 3 let. Jde o technicky nejsložitější úsek.

Za první rok výstavby metra D bylo vyraženo přes kilometr a půl tunelů

„Na něj chceme navázat výstavbou druhého úseku, to je Olbrachtova – Nové Dvory, ale zároveň se tento úsek bude budovat s přístupovými tunely z Depa Písnice,“ doplňuje.

První cestující by se na nové lince metra D mohli svézt v roce 2029, pokračuje náměstek primátora pro oblast dopravy Zdeněk Hřib z Pirátů:

Na nové lince metra D by se první cestující mohli svézt v roce 2029

„K tomu se musí vyrazit tunely, ale také nakoupit vlaky bez řidičů, ty se budou testovat nejdřív na lince C, která k tomu musí být upravena. Takže nás čeká velká spousta práce.“

Celá trať mezi Náměstím Míru a Depem Písnice o deseti stanicích a délce přes 10 kilometrů bude stát téměř 100 miliard korun.

Ve středu 26. dubna se také v Neveklovské ulici otevře Informační centrum pro veřejnost, které bude k dispozici každou středu v čase od 14 do 17 hodin. Bude sloužit zejména pro občany, kteří nemají přístup k internetu, e-mailu a webovým stránkám metra D.

autoři: Karolína Burdová ,
Spustit audio