Budoucnost nákladového nádraží Žižkov zůstává ve hvězdách
Budoucnost Nákladového nádraží Žižkov je stále nejasná. Developeři, občané ani městská část se zatím nedokázali shodnout na společné vizi. Pro mnohé trnem v oku zůstává zejména možnost demolice historické administrativní budovy a následné prodloužení Olšanské ulice. Ta je v různých verzích prezentovaná jako Jarovská spojka.
Zastupitelé Prahy 3 v úterý odpoledne znovu projednávali budoucnost Nákladového nádraží Žižkov. Jak uvedla starostka Vladislava Hujová, mimořádného zastupitelstva se zúčastnili také zástupci oblastí a institucí, kterých se přestavba dotkne: „Především to byl pan architekt Sedlák, který zpracovával urbanistickou studii, kterou potom pro návrh konceptu územního plánu převzal útvar rozvoje hlavního města Prahy. Dále se účastnili zástupci developerů - a to jak Sekyra Group, tak i Discovery. A potom pozvaní hosté ze sdružení Za Starou Prahu a ostatní architekti.“
Přestože se na mimořádném zastupitelstvu sešly všechny strany sporu o budoucí podobu žižkovského nákladového nádraží, nakonec podle starostky Hujové k žádnému výsledku nedospěli: „Zastupitelstvo nakonec nepřijalo žádné usnesení. Nicméně hodnotím ho velice kladně. Protože všechny zúčastněné strany se mohly jasně vyjádřit v rámci své působnosti k Nákladovému nádraží Žižkov.“
Jiného názoru je ale opozice, která bojuje za zachování administrativní budovy nákladového nádraží. Potvrdil to předseda klubu Žižkov nejen sobě Matěj Stropnický ze Strany Zelených: „Neprošly ani opoziční návrhy, které směřovaly k tomu, abychom si jednak otevřeli možnost prosazovat jako městská část variantu, v níž zůstane nákladové nádraží zachováno. A takzvaná Jarovská spojka povede po objízdné trase, nikoli v ose Olšanské ulice. A neprošel ani koaliční návrh, který potvrzoval minulá stanoviska, že ta budova bude zbourána.
O osudu administrativní budovy tedy ještě není definitivně rozhodnuto. Klub Žižkov nejen sobě proto podle Stropnického hodlá dál bojovat proti demolici historického objektu: „Rozkladová komise ministerstva kultury má podle našich informací rozhodovat o záležitosti nákladového nádraží příští týden, konkrétně 20. dubna. A do té doby chceme předat panu ministrovi petici se 4 tisíci podpisy, které jsme zatím sebrali. Čili to je teď úplně nejbližší postup, který je na programu.“
Podle plánů developerů by měly v budoucnu v areálu vyrůst především bytové domy. Počítá se ale také s kancelářskými nebo obchodními prostory. Jak bude Nákladové nádraží Žižkov přesně vypadat, zatím ale není jasné.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Prezident KHNP: Termíny dodržíme, i když už má tendr zpoždění. Dokážeme být levnější než ostatní
-
‚Dělal nekvalitní vědu.‘ Kandidát na ministra Tuleja čelí nařčení, že publikoval v predátorském časopise
-
Ze 138 tisíc se sklidí pouhých 30 300 tun ovoce, uvedl Výborný. Ministerstvo chystá program na řešení krizí
-
Viceprezident EDF: Máme nejlepší nabídku na nové jaderné bloky, protože je evropská