Magistrát losuje stanoviště taxi
Pražský magistrát dnes bude losovat stanoviště taxi. Na základě prováděných kontrol tak chce z tohoto systému vyloučit každého řidiče taxíku, který jízdu svému zákazníkovi předražil nebo předraží. Jak dodává mluvčí magistrátu Martin Kupka, radní hlavního města také doufají, že se tím podpoří vzájemná konkurence a provozování taxislužeb se zprůhlední. Kvůli losování ale chtějí taxikáři sdružení v odborech vstoupit do stávkové pohotovosti. Navržený systém přidělování stanovišť považují za nespravedlivý. Podle předsedy Cechu taxi Pavla Pavláta je řada dopravců z této soutěže zcela vyřazena.
Pražský magistrát dnes bude losovat stanoviště taxi. Na základě prováděných kontrol tak chce z tohoto systému vyloučit každého řidiče taxíku, který jízdu svému zákazníkovi předražil nebo předraží. Jak dodává mluvčí magistrátu Martin Kupka, radní hlavního města také doufají, že se tím podpoří vzájemná konkurence a provozování taxislužeb se zprůhlední. "Víme a je to pěkná reflexe samotných taxikářů, že jsou jim některá taxistanoviště zcela uzavřena a že na nich operují vyhlášené firmy. Chceme porušit tento režim. Chceme, aby v centrální části Prahy na těch stanovištích neexistovaly dohody."
Všichni řidiči taxi by tak podle nich měli mít na jednotlivá stanoviště rovný přístup za stejných podmínek. O jaké podmínky jde, to Radiožurnálu upřesnil mluvčího magistrátu Martin Kupka. "Konkrétní správce ručí samozřejmě za nonstop provoz svého taxistanoviště. Ručí za to, že všem klientům budou na tomto taxistanovišti poskytnuty stoprocentní služby. Znamená to, že například také ti řidiči nebudou účtovat více, než by měli."
Kvůli losování ale chtějí taxikáři sdružení v odborech vstoupit do stávkové pohotovosti. Navržený systém přidělování stanovišť považují za nespravedlivý. Podle předsedy Cechu taxi Pavla Pavláta je řada dopravců z této soutěže zcela vyřazena. Poukazuje na to, že se losování za stanovených podmínek mohou zúčastnit jen dispečinky, které jsou pouze zprostředkovateli taxislužeb a ne jejich provozovateli. "Prostě jsou to nějaké subjekty, v daném případě jsou to třeba dva dispečinky. Ty budou užívat stanoviště jejich partneři obchodní, kteří s nimi mají smlouvu o zprostředkování, mohou využívat také, ale ti ostatní, pokud nepůjdou k danému dispečinku a nebudou jim platit peníze za jakési zprostředkování, tak prostě nemůžou užívat stanoviště" a dodává, že "pokud se stanoviště rozdělují způsobem, že se nepřidělují dopravcům, to zanmená těm, kteří tu dopravu fakticky provozují, ale jaksi někomu třetímu, tak pochopitelně tomu subjektu to dává neomezené možnosti jaksi ovládat podnikatele a podnikání, diktovat si ceny a diktovat i podmínky. A to je zcela nepřijatelné."
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Trump se skutečně může stát naším nepřítelem. Buďme připraveni na nejhorší, zdůrazňuje Kolař
-
Superdávka bude se současným nastavením životního minima odrazovat lidi od práce, říká sociolog
-
Malíř sbíral od lidí důkazy o covidu v Číně. Nad cenzurou vyhrál, čelil ale výhrůžkám
-
Lékový ústav pozastavil očkování jednou šarží vakcíny Prevenar 20. Prověřuje souvislost s úmrtím dítěte