Michelangelo v Lockdownu je „zakázanou výstavou“, na kterou se mohou jednotlivci přijít podívat osobně
Pandemie koronaviru odkázala téměř všechny umělecké aktivity do virtuálního prostředí. Jiný přístup zvolila galerie Art Mozaika v ulici Politických vězňů. Výstava Michelangelo v Lockdownu je druhá z cyklu takzvaných „zakázaných výstav“ – lidé se na ni mohou jako jednotlivci přijít podívat osobně. S malířem Tomášem Kubíkem natáčel publicista Václav Müller.
Galerie Art Mozaika zve individuální návštěvníky přímo do svých prostor v centru Prahy. Zájemci se mohou registrovat na webových stránkách galerie. „Pro mé obrazy je důležité, aby je diváci viděli naživo. Tím, že já se hodně zajímám o tu malbu samotnou, o vrstvení barev a prolínání barev, tak to já prostě přes ten technický digitální obraz nesdělím. A bylo by mi asi líto, kdyby si to někdo jenom proklikal a nepřišel,“ vysvětluje malíř Tomáš Kubík preferenci osobních návštěv nad virtuálními.
Kubíkova tvorba je inspirovaná renesancí a barokem. Sám se pokouší tvořit jako staří mistři, jeho technika se ale zčásti přeci jen liší. „Snažím se něco nahrazovat modernějšími materiály, hlavně z hlediska třeba prosychání jednotlivých vrstev. Žijeme v rychlejší době a nemůžu si dovolit malovat obraz dvacet let jako Leonardo da Vinci.“
Obrazy se odlišují také tím, že obsahují atributy současnosti. Modelové tak mají například tetování. „Ty detaily tam dávám z toho důvodu, abych upozornil diváka, že se jedná o současný obraz, protože je pravda, že já jsem tak zamilovaný do té barokní a renesanční malby, že by se třeba někomu mohlo zdát, že ten obraz je barokní a renesanční a ne že byl namalovaný v roce 2021,“ uzavírá Kubík.
E-shop Českého rozhlasu
Mimozemští roboti, červí díry, kosmické elektrárny... je lepší být ve střehu.
Tomáš Vacek, vedoucí Programu celoplošné stanice


Komplet 3CD Vladana a Prasopes
Co se stane, když se desetiletá holka rozhodne být intergalaktickou strážkyní? Sci-fi seriál o útěku z domova, vzpouře strojů a přátelství s jedním zvláštním kouzelným zvířetem.