Na staveništi Vypich se během dne představí razící štíty, které prodlouží metro A.

18. červen 2011

Před více než rokem oficiálně začaly práce na prodloužení trasy metra A. Šest nových kilometrů nám do roku 2014 přinese čtyři další stanice. Konkrétně to bude Červený vrch, Veleslavín, Petřiny a Motol. Pro stavbu využila společnost Metrostav technologii plně mechanizovaných razících štítů. A právě ty chce firma během dnešního dne otevřených dveří představit široké veřejnosti.

Staveniště Vypich v Praze 6 se široké veřejnosti otevře mezi devátou a šestnáctou hodinou. Hlavní atrakcí bude prohlídka dvou stometrových razících štítů, které jsou určené k hloubení prodlouženého úseku metra A. Jak nám řekl Přemysl Houda z tiskového oddělení společnosti Metrostav, kromě těch samotných razících štítů bude k vidění také křest jednoho z nich.
"Kmotrem bude primátor hlavního města Prahy Bohuslav Svoboda. Návštěvníkům jinak doporučujeme, aby si s sebou vzali sportovní obuv. Na staveniště se lidé dostanou nejlépe pomocí městské hromadné dopravy, a to ze stanice tramvaje Vypich, kde staví tramvaje číslo 22 a 25. A ze zastávky pak směřujte do ulice Na Vypichu, ze které už uvidíte vchod na staveniště, " dodává Houda.

Návštěvníci se také dozví řadu zajímavých informací o speciální technologii TBM, kterou společnost k hloubení tunelů využívá. Tato technologie vlastně v České republice dosud nikdy nebyla využita. Je na ní zajímavé to, že je vlastně nejšetrnější možná a používá se často v městských aglomeracích. "Lidé se jinak na dnu otevřených dveří budou moci ptát místních zaměstnanců Metrostavu. Ti jim osvětlí například princip této technologie využívané na rozestavěném úseku metra. A ten princip je vlastně výrazně odlišný od klasických trhacích prací, fréz a postupného zpevňování čelby," říká Přemysl Houda.

Na staveništi Vypich budou ale kompetentní lidé samozřejmě připraveni zodpovídat i další dotazy, které se prodloužení metra A o čtyři nové stanice týkají. Pokud vás tedy razící štíty a vše kolem nich zajímá, nepropásněte příležitost. 900 tun vážící stroje totiž následně zaplují pod zem a už je možná nikdy nebudeme mít možnost vidět.

0:00
/
0:00
Spustit audio