Mobilní síť O2 se potýkala s výpadky. Volání a datové služby začínají postupně opět fungovat

4. srpen 2025 11:32, aktualizováno

Mobilní síť O2 se od pondělních zhruba 09.00 potýkala s výpadky. Uživatelé měli problémy se do sítě vůbec přihlásit, v některých případech nešel mobilní internet, volání nebo posílání SMS. Výrazný nárůst hlášených poruch zaznamenal také server Downdetector.

AKTUALIZACE: Volání a datové služby začínají po rozsáhlém tříhodinovém výpadku postupně opět fungovat. Všechny služby by měly již být postupně plně funkční, uvedla po poledni Petra Javornická z tiskového oddělení O2. Příčiny výpadku operátor analyzuje.

Podle Downdetectoru je nejvíc hlášených problémů v Praze, Brně, Olomouci nebo Plzni. Výpadku hlásí ale i uživatelé z Liberce nebo Nymburka. O2 má ve své mobilní síti okolo pěti milionů aktivních SIM karet.

„Někteří naši zákazníci se mohou aktuálně setkat se zhoršenou dostupností hlasových a datových služeb napříč Českou republikou. Naši technici začali vše ihned řešit a pracovat na nápravě. Všem dotčeným zákazníkům se velmi omlouváme,“ uvedla O2 v příspěvku na síti X.

Vodafonu ani T-mobilu se výpadek netýká. Na tísňové linky hasičů a záchranné služby výpadek nemá vliv. Lidi v nouzi se na ně dovolají v každé situaci.

„Hasičský záchranný sbor v tuto chvíli eviduje výpadek, nicméně to neovlivní standardní služby tísňových linek, protože v případě výpadku jedné sítě se všechny tísňové linky automaticky přepojí na linky, které jsou v provozu,“ uvedl pro Radiožurnál mluvčí Hasičského záchranného sboru České republiky Jiří Studnička.

autor: fso | zdroje: ČTK , iROZHLAS.cz
Spustit audio