Praha 4 bude mít všechny odbory pod jednou střechou

29. červenec 2011

Před více než 100 lety byla v Nuslích, v Táborské ulici, slavnostně otevřena nová radnice. Tehdy byly Nusle samostatnou obcí se zhruba 25 tisíci obyvateli, a tak není divu, že se jednalo o velkou slávu. Od té doby se ale mnohé změnilo.

Úřad Prahy 4 se v současné době stará o téměř 130 tisíc lidí. Pro jejich větší komfort se vedení městské části rozhodlo schovat všechny odbory pod jednu střechu.

"Budějovická bude za prvé bezbariérová. Na rozdíl od Táborské, která je plná schodů. To znamená, že bude šetrnější jak k invalidům, tak k maminkám s kočárky i špatně se pohybujícím lidem, zvlášť seniorům," to je podle starosty Prahy 4 Pavla Horálka první výhoda nového umístění úřadu v budově bývalé polikliniky na ulici Antala Staška.

Další výhodu už jsme zmínili na úplném začátku - že veškerá agenda bude pod jednou střechou. Doposud totiž úřad sídlil celkem ve 13 objektech.

"Další věc je, že už tam budou i kulturní a sociální zařízení. Která budou samozřejmě pro veřejnost, což tady také není. A pak to bude také o důstojném jednání s tím, že to bude takový určitý závazek pro pracovníky úřadu. Protože právě ti budou sedět v lepších prostorách, aby se i naše služba úřadu zkvalitnila," říká starosta.

A další velkou výhodou je dostupnost úřadu. Nově bude totiž sídlit hned u stanice metra C Budějovická. Úřad bude v těchto prostorách v nájmu. Smlouvu sjednalo vedení radnice na 35 let a za tuto dobu zaplatí na nájemném celkem 647 milionů korun. Pavel Horálek to vidí jako nejvýhodnější variantu z nabídek, které přišly v rámci vyhlášeného výběrového řízení.

"Vlastní stěhování začne osmého srpna a mělo by skončit někdy do pětadvacátého srpna. Tedy tak, abychom prvního září zahájili nový provoz na Budějovické."

A co se stane s bývalými prostory? "Ne všechny prostory v Táborské nám patří. To znamená, že je uvolníme, zruší se nájemní smlouva a pak ten majitel s nimi bude nakládat tak, jak bude chtít. Ale naše objekty v Táborské budeme chtít převážně předělat na byty. To znamená vrátit původnímu účelu. S tím, že jediná Táborská 500, to je vlastně objekt té původní historické radnice, zůstane sloužit obyvatelům městské části. A to například pro svatby, další podobné slavnostní příležitosti nebo jednání zastupitelstev," vysvětluje starosta.

Do 30. září bude navíc v Táborské i v ulici Antala Staška souběžně fungovat podatelna a pokladna. Vedení městské části zřídilo také informační linku, která bude fungovat v pracovních dnech od 7 do 19 hodin, a na které se občané dozví všechny podrobnosti ke stěhování úřadu. Bude bezplatná a její číslo je 800 100 141.

Spustit audio