Studenty ČZU v Suchdole by mohly místo autobusů přepravovat tramvaje
Z Dejvic do Suchdola míří v pracovních dnech zhruba deset tisíc studentů na zemědělskou univerzitu. K tomu je třeba připočíst další stovky místních cestujících. Autobusy jsou tak hlavně v ranní a odpolední špičce nacpané k prasknutí a kvůli kolonám mají často zpoždění. Problém by pomohlo vyřešit zavedení tramvajové tratě, které ale vzhledem k poloze Suchdola není jednoduché.
Odpoledne kolem 14. hodiny se zastávka u autobusu číslo 107 neustále zaplňuje lidmi, převážně studenty.
Autobus sice přijíždí téměř každých pět minut, desítky cestujících ale mají co dělat, aby se do něj vešly. „Je plný jen v určité hodiny. Přesně na přednášky. Nejhorší je to na přijímačky,“ popisují dvě studentky.
Několikrát se do autobusu vůbec nedostaly. Doprava by se tak podle nich měla v určitou dobu posílit. Myslí si, že zavedení tramvajové trati je kvůli velkému převýšení nereálné.
Jestli to tak skutečně je, vysvětluje Lukáš Pospíšil, který se podílel na studii vypracované architekty a odborníky právě z univerzity.
„Kupodivu nám v jejím řešení napomohl jeden ze záměrů developerů, který existuje pro území v kopci v Sedlci. V takovém spolku tam plánují vytvořit nový rezidenční blok, a sami navrhli možnost, že by tam tramvaj projela obloukem sedlckým kopcem, čímž by to stoupání nebylo tak prudké. Bylo by to asi dvě minuty zpoždění pro obyvatele Suchdola ve směru do centra nebo z centra, ale vyřešili bychom tím technický problém, který tady byl.“
Pospíšil se k tramvaji přiklání jednak kvůli ekologičnosti a také kvůli tomu, že tramvaj by jezdila vlastní cestou nezávisle na autech, a tudíž by neuvízla v koloně na rozdíl od dvoukloubových autobusů.
Záleží na územním plánu. A penězích
Jestli se trať na Suchdol zavede, je teď v rukou pražského magistrátu. Ten totiž musí schválit případnou změnu územního plánu.
„Aktuálně probíhá jednání o zahájení další vlny změn územního plánu. Návrhy se podávaly koncem listopadu a v současné době probíhá setřídění. Orgány zastupitelstva hlavního města Prahy by měly rozhodnout, jestli se bude, nebo nebude připravovat změna, nebo se bude čekat až na nový územní plán,“ říká nezávislý starosta Suchdola Petr Hejl.
Rozhodnuto by mohlo být do léta. Svou roli bude hrát ale také stanovisko Prahy 6 a především finance. Trať totiž vzhledem k případným povodním nemůže vést blízko Vltavy a musí být vystavěna podobně jako železnice na náspu. To jsou další náklady navíc.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Dezerce na Ukrajině: letos zběhlo víc vojáků než za předchozí dva roky, stovky jich utekly od Vuhledaru
-
Rekordní odměny. Ředitel pražského magistrátu Kubelka své asistentce přilepšil o 857 tisíc korun
-
Vlivný pardubický advokát před soudem. Objednal si vraždu přítele dcery, tvrdí obžaloba. Tělo se nenašlo
-
Elektrický zkrat, nebo nedopalek cigarety? Ani po pěti letech se neví, co požár Notre-Dame způsobilo