Dejte si pozor na parkování u pražského letiště. Jedna firma si účtuje víc, než uvádí na internetu

22. říjen 2019 13:32

Česká obchodní inspekce varuje před parkovištěm Go and Fly, které nabízí své služby poblíž pražského letiště, zjistil Radiožurnál. Provozovatel podle inspekce účtuje za parkování jiné částky, než uvádí v ceníku na internetu. Navíc není jasné, kdo za společností ve skutečnosti stojí.

Monika Hamerníková letěla začátkem července na pět dní do Anglie. A protože není z Prahy, hledala parkování blízko letiště. Nakonec si vybrala podle – na první pohled – výhodných cen. Zvolila společnosti Go and Fly.

„Zarezervovala jsem si to prostřednictvím webu s tím, že mi přišlo potvrzení, že tam na mě budou čekat. Byla tam adresa Horní Středokluky a na webu je adresa Aviatická. S tím, že jsem počítala, že to bude stát 70 Kč krát pět, což je 350 korun,“ popisuje výběr Hamerníková.

Na parkovišti v průmyslovém areálu, kde sídlí například betonárna, pak paní Hameníková čekala bezmála hodinu na odvoz na letiště. Navíc za parkování zaplatila o 150 korun víc, než stálo v oficiálním ceníku, to znamená 500 korun.

„Když jsem po něm chtěla nějaký papír, potvrzení o platbě, řekl, že si to mám vyžádat e-mailem, což jsem tedy udělala po návratu. Ale do teď – a to máme říjen – mi nikdo neodpověděl. Urgovala jsem to asi ještě dvakrát,“ dodala.

Monika Hamerníková se tak kvůli navýšené ceně obrátila na Českou obchodní inspekci (ČOI), která případ začala prověřovat, sdělil Radiožurnálu mluvčí Jiří Fröhlich.

„ČOI se na konkrétním parkovišti pokusila zaparkovat také auto. Nakonec bylo místo správné částky naúčtováno za tři dny 210 korun, částka téměř dvojnásobná, tedy částka téměř 400 korun. ČOI teď zjišťuje, kdo je provozovatelem parkoviště,“ uvedl Fröhlich. 

Ten totiž není nikde uvedený a není možné ho najít ani na webových stránkách parkoviště. Česká obchodní inspekce ho tak zařadila na seznam rizikových webů.

‚Končíme, nashle!‘

Špatné zkušenosti se službami společnosti Go and Fly má i Filip Škvor. Ten zaplatil přes 700 korun, jenže neměl auto kam postavit. Parkoviště bylo totiž i přes rezervaci plné. Firma mu navíc stále nevrátila peníze. Teď vyzývá další podvedené klienty, aby se s ním spojili.

„Případně ať se na mě obrátí, já nemám problém s těmi lidmi komunikovat a nemám problém vzájemně ty lidi propojit a po společné domluvě věřím, že se toho někdo ujme.“

Se společností, která nabízí parkování u letiště, se spojil několikrát i Radiožurnál. Nejdřív ve firmě údajně nebyl nikdo, kdo by s médii mohl komunikovat. Po několika telefonátech dostala redakce přislíbený rozhovor. 

Nakonec se vyjádřil jeden ze zaměstnanců firmy: „Tato firma za 14 dní končí, takže je nesmysl něco řešit, že jo. Tak se nezlobte a mějte se hezky. Nashle!“ uvedl stroze.

Česká obchodní inspekce teď vede se společností Go and Fly správní řízení o výši pokuty za klamavou obchodní praktiku. Může udělit až pětimilionovou pokutu. Firma nabízí své služby také přes rezervační portál TravelCar, který provozuje francouzská společnost.

autor: bkl | zdroj: iROZHLAS.cz
Spustit audio