Lukrativní stanoviště pro taxi si rozdělili čtyři provozovatelé

24. září 2002

Pod notářským dohledem byli dnes na pražském magistrátu vylosováni správci některých lukrativních míst pro taxislužbu. Čtyři uchazeči, kteří splnili podmínky, si tak mezi sebou rozdělili některá místa na Václavském náměstí, Národní třídě a v Praze 7.

S pronájmem stanovišť však nesouhlasí odborová organizace Taxi-Praha a valná část pražských taxikářů. Taxikáři z odborů dokonce kvůli dnešnímu losování vyhlásili stávkovou pohotovost. Systém prý znevýhodňuje drobné provozovatele a zamezuje konkurenci. Podle ředitele magistrátu Zdeňka Zajíčka je systém spravedlivý. To, jestli umožní nebo neumožní konkurenci, je prý věcí Úřadu pro hospodářskou soutěž. Mezi účastníky dnešního losování byly společnosti AAA Radiotaxi, City Taxi, společnost Sedop a paní Eva Kvasničková. Každý zájemce si v každé lokalitě mohl vylosovat jen jedno stanoviště, ta byla v každé z lokalit minimálně čtyři, takže se při losování dostalo na všechny. Kvasničková je navíc manželkou jednatele společnosti AAA Radiotaxi, takže počet míst v losovaných lokalitách manželé zdvojnásobili. "Paní Kvasničková splnila podmínky pro losování, a proto tady žádný problém není," řekl ČTK mluvčí magistrátu Martin Kupka. Noví správci do 14 dnů uzavřou s magistrátem nájemní smlouvu. Správce stanoviště bude muset zaručit, že zákazník odjede bezpečně a za stanovenou cenu. Bude také muset mít dostatek vozidel. Pokud podmínky poruší, magistrát s ním rozváže smlouvu. "Naši zákazníci jsou i na Václaváku. Kde budeme nyní stavět a čekat na klienty, to nevím," řekl dnes ČTK oponent projektu a jednatel společnosti HaloTaxi Petr Barna. Spolu s HaloTaxi protestují proti pronájmu stanovišť například i provozovatelé a taxikáři společností ProfiTaxi, Credit Taxi, Cech Taxi Praha, či taxikáři z Centrálního dispečinku Taxi Praha. Rovněž podmínky pro možnost losování považují drobnější provozovatelé za nesplnitelné a diskriminující. Podle jedné z nich by na zajištění stanoviště o pěti místech na Václavském náměstí totiž potřebovali sto vozů. Mimo provozování stanovišť s losovanými správci již začal fungovat systém taxistanovišť s volným přístupem. Oba systémy se budou porovnávat a ten lepší, který se v průběhu následujících měsíců osvědčí, bude vybrán pro obsazení veškerých taxistanovišť v Praze. Ředitel Zajíček však nevylučuje ani kombinaci obou systémů.

Taxi
Spustit audio