Oblastí nároků na odškodnění přibývá, stejně jako společností, které s tím spotřebitelům pomáhají

6. listopad 2014

Trend dnešní doby už je takový, že když si za nějaké služby zaplatíme, pak také chceme, abychom je dostali, jak bylo slíbeno. Když se tak nestane, můžeme žádat odškodnění. Jaké jsou oblasti těchto nároků? Jaký je obvyklý postup pro jejich uplatnění a na co si dát pozor? Nejenom na to jsme se ptali Petra Nováka ze spotřebitelského portálu Vaše nároky.cz.

Týká se to například kompenzací za zrušené či zpožděné lety, za zkažené dovolené, za neoprávněné poplatky realitních kanceláří, za neoprávněná ukončení pracovního poměru, za pracovní úrazy či poškození vozidel na špatně udržovaných komunikacích nebo zranění na neošetřených chodnících nebo zranění v práci.

Co je při uplatnění nároku nejdůležitější?

„Snaha domluvit se mimosoudně. Je to efektivní pro obě strany, protože dojdou k nějakému smírnému řešení. Také to není tak časově dlouhé a finančně nákladné, jako se pouštět do soudního sporu," vysvětluje právní poradce Petr Novák.

Pro úspěšné vyřešení sporu ve prospěch spotřebitele je také důležitá co nejlepší možná fotodokumentace a další písemné nebo svědecké výpovědi k danému problému, v neposlední řadě i rada profesionála z oblasti práva na ochranu spotřebitele.

Poslechněte si podrobnosti.

autor: Ivana Navrátilová
Spustit audio

Více z pořadu

E-shop Českého rozhlasu

Vždycky jsem si přál ocitnout se v románu Julese Verna. Teď se mi to splnilo.

Václav Žmolík, moderátor

tajuplny_ostrov.jpg

Tajuplný ostrov

Koupit

Lincolnův ostrov nikdo nikdy na mapě nenašel, a přece ho znají lidé na celém světě. Už déle než sto třicet let na něm prožívají dobrodružství s pěticí trosečníků, kteří na něm našli útočiště, a hlavně nejedno tajemství.