Odborník na digitální technologie Hamberger: Školy udělaly kus práce. Výuka na dálku je efektivní a z kybernetického hlediska bezpečná
Hostem pořadu K věci byl odborník na digitální technologie a kybernetickou kriminalitu Tomáš Hamberger. Se Štěpánkou Duchkovou hovořil například o dopadech výuky na dálku nebo o projektu Digitální pohotovost.
Úroveň výuky na dálku se podle Tomáše Hambergera za poslední rok velmi změnila. „Školy udělaly veliký kus práce. Výuka na dálku na většině škol je efektivní a hlavně i z toho kybernetického hlediska bezpečná,“ říká. To podle něj na začátku epidemie nebylo.
Aby školám pomohl, založil vloni na jaře spolu s kolegy projekt Digitální pohotovost. „Cílem bylo, že jsme školám v okolí pomáhali zavádět bezpečné a efektivní metody a formy výuky na dálku.“ Projekt pokračuje i v současné době, spíš než na zavádění platforem se nyní soustředí na jejich zabezpečení.
Pojízdná učebna
Tomáš Hamberger spolupracoval také na projektu Tour For The Future, což je pojízdná učebna techniky. Jejím cílem je propagace technického vzdělávání mezi žáky osmých a devátých tříd základních škol. „Představte si, že to je opravdu kamion, který má za sebou veliký návěs a je plný moderních technologií – jsou tam 3D tiskárny, lasery, virtuální realita, ale i řemesla,“ upřesnil Hamberger.
Co je podle něj největším úskalím výuky na dálku? A jak se staví k úředním maturitám? Poslechněte si celý rozhovor Štěpánky Duchkové.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Starosvětské příběhy lesníků z časů, kdy se na Šumavě ještě žilo podle staletých tradic.
Václav Žmolík, moderátor
Zmizelá osada
Dramatický příběh viny a trestu odehrávající se v hlubokých lesích nenávratně zmizelé staré Šumavy, několik let po ničivém polomu z roku 1870.