Stavba metra D pokročila. První úsek Pankrác – Olbrachtova je proražen v celé své délce

4. prosinec 2023 09:49

Na povrchu se toho zatím moc nemění, v podzemí ale výrazně pokročila stavba prvního úseku nové linky metra D. Vyražená už je většina tunelů, které budou potřeba pro provoz mezi budoucí stanicí Olbrachtova a přestupní stanicí na Pankráci. Teď začnou stavbaři s pracemi v místech, kde po dokončení budou nástupiště nebo vestibuly.

Jsme v budoucí stanici metra D Olbrachtova. Pracovník stavební firmy dává kladivem znamení. Do poslední bariéry v tunelu se z její druhé strany zahryzává rypadlo a propojuje tak celý úsek od Olbrachtovy po budoucí přestupní stanici Pankrác.

S vedoucím projektu stanice Obrachtova Václavem Dohnálkem ze společnosti Strabag stojíme v propojce, kterou cestující budou v budoucnu procházet mezi nástupišti.

„Takováhle propojení budou tři, takže stanice bude dvojlodní, takže lidi neuvidí přes celou stanici, ale jen do dvou paralelních tunelů,“ popisuje. Stanice Olbrachtova navíc bude v zatáčce. „Na výstavbě pražského metra je to unikátní systém, jinak se běžně neprovádí, je to totiž velmi náročné na přesnost té nástupištní hrany,“ dodává Dohnálek.

Teď je potřeba vyrazit ještě zbytek druhého tubusu a prostory nástupišť a příchodů k nim. „Tahle prorážka znamená, že za sebou máme 60 procent všech ražeb. Těch zbývajících 40 procent se bude razit hlavně v místech budoucích stanic,“ vysvětluje ředitel pražského dopravního podniku Petr Witowski.

První úsek metra D je propojen

Druhý úsek z Olbrachtovy na Nové Dvory by chtěl dopravní podnik podle Petra Witovského začít stavět na jaře příštího roku. Kvůli předběžnému opatření antimonopolního úřadu ale zatím nemůže uzavřít smlouvu s vítězem tendru.

Přesto zatím podle náměstka primátora pro dopravu Zdeňka Hřiba z Pirátů jde zatím příprava a stavba celého úseku Pankrác – Depo Písnice podle plánů.

Kdy by mělo být hotovo? Poslechněte si celou reportáž.

autoři: Jakub Vik ,
Spustit audio

Související