Z Vinohrad na hlavní nádraží pešky za 7 minut. Magistrát otevřel nový chodník u magistrály
Bezpečnější přesun mezi Muzeem a hlavním nádražím. To má zajistit rozšířený chodník na magistrále. Dělníci ho dokončili o víkendu a od pondělí už po něm chodí lidé. Má však jednu bezpečnostní nedokonalost. Chybí u něj zábradlí.
Chodníku se dříve přezdívalo „chodník smrti“. V některých místech byl široký pouze 30 centimetrů a Pražané i turisti na něj čekali od roku 1978.
Nyní v nejužším místě dosahuje šířky 1,7 metru, v nejširším až tři metry. „Zábradlí nemá funkci zabránění střetu s vozidlem. Projektant vyhodnotil, že je to bezpečné vzhledem k tomu, že tam jsou dobré rozhledové poměry a je tam rychlost 50 km/h,“ uvedl Scheinherr na dotaz, proč chodník od husté dopravy neoddělují žádná svodidla nebo zábradlí.
Řidiči přitom nepřijdou ani o jeden ze tří jízdních pruhů, které na magistrále v sousedství Státní opery jsou. Praha nechala upravit pouze jejich šířku. Pravý jízdní pruh ale zůstane i nadále širší, aby mohly místem bezpečně projíždět autobusy.
Řidiči v Praze můžou od pondělí po víc než dvou týdnech znovu také projíždět i Malou Stranou a po Smetanově nábřeží. Obě místa magistrát uzavřel původně kvůli opravě tramvajových kolejí. Po jejím dokončení omezení prodloužil, a průjezd umožnil jen rezidentům. Vedení města teď chce vyhodnotit, jestli by se vyplatilo omezit dopravu v centru trvale, řekl náměstek pro dopravu.
Nejnovější zprávy
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Češi se podceňují, Američané se nacpou všude, Izraelci jsou odvážní. Miliardář Fryc popsal, co brzdí startupy
-
Úspěšně podnikal, pak propadl kutnohorské sektě. Příběh muže ubitého při rituálech u Českého Šternberku
-
Babiš, Půta i regionální šíbři ODS i ČSSD. Přehled největších kauz spojených s evropskými dotacemi
-
Odložené Vrbětice? Jedna z větví případu je stále živá, otázky budí lidé spojení s Imexem