Do Hloubětína se vrací tramvaje. Dopravní podnik zahájil zkušební provoz nové vozovny

21. březen 2025 16:38

Největší audioportál na českém internetu

Dopravní podnik otevřel novou vozovnu Hloubětín | Foto: Petr Hejna, Dopravní podnik hl. m. Prahy

Zahájení zkušebního provozu vozovny v Hloubětíně si nenechal ujít ani reportér Adam Bejčovec

Pražský dopravní podnik dnes zprovoznil nově postavenou tramvajovou vozovnu Hloubětín. Vznikla na místě původní odstavné haly, která byla v havarijním stavu a před pěti lety ji museli technici zdemolovat. 

Z pohledu cestujících se jízdní řády se zahájením provozu vozovny Hloubětín nemění. Pro dopravní podnik se ale významně zkrátí výjezdové a zátahové kilometry. Výstavba hlavní části vozovny zahrnující novou halu pro odstavování a opravu tramvají, přestavbu a modernizaci většiny areálu začala v září 2022.

Čtěte také

Hlavní částí stavby vozovny Hloubětín je nová hala s 22 kolejemi. Je rozdělena na halu pro odstav s kapacitou až 61 článkových tramvají délky až 32 metrů a halu údržby se šesti stanovišti a kapacitou až 12 článkových vozidel. Obě části jsou stavebně odděleny, čímž se zmenšil prostor s nutností trvalého vytápění a osvětlení, což znamená úsporu energií.

Střecha nové haly je osazena fotovoltaickými panely s možností případného dalšího rozšíření. Elektrická energie v nich vyrobena bude pokrývat spotřebu elektřiny potřebnou na vlastní provoz vozovny. Na jižní a východní fasádě jsou nainstalovány solární panely k teplovzdušnému dotápění haly údržby. Na hlavní vytápění haly i dalších objektů bude sloužit kaskáda tepelných čerpadel, vzduchotechnika je vybavena rekuperačními jednotkami.

Otevření nové vozovny Hloubětín

Kromě nové haly postavil dopravní podnik v areálu vozovny Hloubětín další budovy pro Vrchní stavbu a pro Vnitropodnikovou dopravu DPP, které budou v Hloubětíně mít servisní zázemí pro nákladní a speciální automobily.

Jedná se o několikapatrové budovy s garážemi, dílnami, sklady i kancelářskými prostory a zázemím pro obě provozovny. Modernizací prošla také původní hala denního ošetření, ze které zůstal pouze skelet. Dostala nejen novou fasádu, ale také kompletně vnitřní vybavení včetně kolejí, lávek i moderní myčky, která bude umět využívat dešťovou vodu.

Ve vozovně Hloubětín se byl podívat i reportér Adam Bejšovec, poslechněte si informace, které připravil do vysílání.

autor: Adam Bejšovec | zdroj: Dopravní podnik hl. m. Prahy

Související