Do Hloubětína se vrací tramvaje. Dopravní podnik zahájil zkušební provoz nové vozovny
Pražský dopravní podnik dnes zprovoznil nově postavenou tramvajovou vozovnu Hloubětín. Vznikla na místě původní odstavné haly, která byla v havarijním stavu a před pěti lety ji museli technici zdemolovat.
Z pohledu cestujících se jízdní řády se zahájením provozu vozovny Hloubětín nemění. Pro dopravní podnik se ale významně zkrátí výjezdové a zátahové kilometry. Výstavba hlavní části vozovny zahrnující novou halu pro odstavování a opravu tramvají, přestavbu a modernizaci většiny areálu začala v září 2022.
Čtěte také
Hlavní částí stavby vozovny Hloubětín je nová hala s 22 kolejemi. Je rozdělena na halu pro odstav s kapacitou až 61 článkových tramvají délky až 32 metrů a halu údržby se šesti stanovišti a kapacitou až 12 článkových vozidel. Obě části jsou stavebně odděleny, čímž se zmenšil prostor s nutností trvalého vytápění a osvětlení, což znamená úsporu energií.
Střecha nové haly je osazena fotovoltaickými panely s možností případného dalšího rozšíření. Elektrická energie v nich vyrobena bude pokrývat spotřebu elektřiny potřebnou na vlastní provoz vozovny. Na jižní a východní fasádě jsou nainstalovány solární panely k teplovzdušnému dotápění haly údržby. Na hlavní vytápění haly i dalších objektů bude sloužit kaskáda tepelných čerpadel, vzduchotechnika je vybavena rekuperačními jednotkami.
Kromě nové haly postavil dopravní podnik v areálu vozovny Hloubětín další budovy pro Vrchní stavbu a pro Vnitropodnikovou dopravu DPP, které budou v Hloubětíně mít servisní zázemí pro nákladní a speciální automobily.
Jedná se o několikapatrové budovy s garážemi, dílnami, sklady i kancelářskými prostory a zázemím pro obě provozovny. Modernizací prošla také původní hala denního ošetření, ze které zůstal pouze skelet. Dostala nejen novou fasádu, ale také kompletně vnitřní vybavení včetně kolejí, lávek i moderní myčky, která bude umět využívat dešťovou vodu.
Ve vozovně Hloubětín se byl podívat i reportér Adam Bejšovec, poslechněte si informace, které připravil do vysílání.
Související
-
Dopravní podnik řeší nedostatek místa pro tramvaje. Vozovna v Hloubětíně Praze chybí
Víc tramvají než míst ve vozovnách, takový problém trápí Dopravní podnik hl. m. Prahy. Některé vozy proto musí nocovat třeba na provizorní ploše v Hostivaři.
-
Dopravní podnik zahájil stavbu v Hloubětíně. Nová vozovna pro tramvaje bude zprovozněna v roce 2024
V Hloubětíně začínají dělníci stavět novou tramvajovou vozovnu. Tu starou z 50. let nechal Dopravní podnik hl. m. Prahy před třemi lety strhnout kvůli špatnému stavu.
Nejnovější zprávy
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Představitelé USA uznávají ruské požadavky, i když jsou v rozporu s mezinárodním právem, říká Smetana
-
Kůrovec na Šumavě už nestraší, experiment skončil. Divočina je realitou, říká ředitel národního parku
-
ONLINE: V Rijádu začalo jednání mezi USA a Ukrajinou o možnostech příměří s Ruskem
-
PRŮZKUM: ANO si pohoršilo, přesto dál výrazně vede před Spolu. Ve Sněmovně Stačilo! i Motoristé sobě