Ve vozovně Hloubětín je dokončena konstrukce odstavné haly pro tramvaje. Stavba bude mít ale zpoždění
Před rokem začali dělníci stavět novou tramvajovou vozovnu v pražském Hloubětíně. Teď jsou práce zhruba v polovině. Postavená už je konstrukce hlavní haly pro údržbu tramvají i většina jejího opláštění.
„My teď vidíme hrubou stavbu takzvaných odstavných hal, to znamená, že tady ty tramvaje budou opravdu už zaparkované a budou čekat na výjezd na druhý den,“ popisuje technický ředitel Dopravního podniku hl. m. Prahy Jan Šurovský.
„Počítáme, že do Hloubětína by byly umístěny ty nejnovější tramvaje, které soutěžíme. Mají na střeše elektrickou výzbroj a spoustu komponent. Zatímco v minulosti bylo všechno pod podlahou a chodilo se k tomu z boku nebo zespoda, tak dnes je potřeba k těm tramvajím chodit zejména seshora.“
Pro dělníky a údržbáře tu proto vyrostou střešní lávky. „Tady je výrazně rozdělená role těch jednotlivých hal. Vzadu je údržbová hala, kde budou vozy na práci a bude tam třeba vytápěno. V těch dalších halách bude buď temperováno, nebo nic.“
Vozovna má být energeticky soběstačná, proto na střechu a boční stěny dělníci nainstalují fotovoltaickou elektrárnu.
„V tuto chvíli je nadimenzovaná tak, že nám bude dodávat energii do vozovny, aby byla co nejvíc soběstačná. Máme v tom energocentru připraveno místo na baterie, na úložiště, ale ten projekt nám umožňuje plochu té fotovoltaické elektrárny kdykoli rozšířit a mít možnost dodávat energii do sítě,“ upřesňuje ředitel pražského dopravního podniku Petr Witowski.
Stavba měla skončit příští rok na podzim, bude mít ale zpoždění. Proč a jak dlouhé? Poslechněte si celou reportáž.
Související
-
Trolejbusy i historická tramvaj K2. O pražském provozu s technickým ředitelem DPP Janem Šurovským
Tramvajové pokrytí Prahy se stále zlepšuje, ať se jedná o opravy stávajících kolejí, nebo výstavbu nových tratí. Nejen o tom mluvil v pořadu K věci technický ředitel DPP.
-
Dopravní podnik řeší nedostatek místa pro tramvaje. Vozovna v Hloubětíně Praze chybí
Víc tramvají než míst ve vozovnách, takový problém trápí Dopravní podnik hl. m. Prahy. Některé vozy proto musí nocovat třeba na provizorní ploše v Hostivaři.
-
Součástí pražské MHD se stal vodíkový autobus. Dopravní podnik ho nasadil na lince 170
V ulicích Prahy můžete potkat první vodíkový autobus. Dopravní podnik ho bude dva roky testovat, aby zjistil, jak rozšířit možnosti alternativních pohonů.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Ekonomika se vrátila na předkrizovou úroveň. Máme na víc, ale záleží na Německu, míní náměstek Holub
-
Vládní voliče odrazují upatlané kompromisy. Ale ani Babiš není rozhodný vůdce, připomíná Dolejší
-
Útočník z New Orleans jednal sám, s výbuchem cybertrucku neměl nic společného, tvrdí FBI
-
Mexiko omezuje migraci i drogové kartely. Snaží se tím předejít naplnění Trumpových hrozeb