Koupili jste si zájezd od cestovní kanceláře? Pozorně si přečtěte smlouvu

5. srpen 2014

Přes 1100 cestovních kanceláří a agentur u nás v dnešní době nabízejí zájezdy. Ne každá ale jedná s klienty poctivě. Na co si musíme dát největší pozor, nám v pořadu Třináctka Plus poradil Robert Honzík ze spolku Spotřebitel.net.

Nejdůležitější je pořádně pročíst smlouvu a všeobecné obchodní podmínky. Ty najdeme i na internetových stránkách cestovních kanceláří.

Ve smlouvě musí být údaj o ceně, časový rozvrh plateb, označení smluvních stran nebo výše odstupného při případném zrušení zájezdu z obou stran. Důležité je také přesné uvedení času zahájení a skončení všech služeb zahrnutých v cestovní smlouvě.

Sedm dní před odjezdem na dovolenou bychom měli od cestovní kanceláře dostat informaci, kde bude jméno a telefonní číslo delegáta a také čas odjezdu autobusu z letiště na místo ubytování.

Pokud se po návratu z dovolené rozhodneme pro reklamaci zájezdu, musíme to udělat nejpozději do jednoho měsíce. Později už je případná reklamace promlčená.

Poslechněte si celý rozhovor.

Spustit audio

Více z pořadu

E-shop Českého rozhlasu

Kdo jste vy? Klára, nebo učitel?

Tereza Kostková, moderátorka ČRo Dvojka

jak_klara_obratila_na web.jpg

Jak Klára obrátila všechno vzhůru nohama

Koupit

Knížka režiséra a herce Jakuba Nvoty v překladu Terezy Kostkové předkládá malým i velkým čtenářům dialogy malé Kláry a učitele o světě, který se dá vnímat docela jinak, než jak se píše v učebnicích.