CAMP zve na výstavu soutěžních návrhů budovy Vltavské filharmonie. Jakou mohla mít nová koncertní síň podobu?
Stavba, která připomíná oblázky. I tak mohla vypadat budova nové Vltavské filharmonie. Tento a dalších 18 soutěžních modelů, včetně toho vítězného, si teď můžete detailně prohlédnout na výstavě v Centru architektury a městského plánování.
Vítězný návrh Vltavské filharmonie představila Praha už v květnu. Autorem je dánské studio Bjarke Ingels Group (BIG) v čele s Bjarkem Ingelsem a Brianem Yangem. Projekt moderního hudebního centra přináší i řešení veřejného prostoru, počítá se zpřístupněním břehu řeky a otevírá venkovní terasy filharmonie včetně střechy všem kolemjdoucím.
„Do soutěže se přihlásilo 120 týmů, do užšího výběru prošlo 19, byly to týmy z celého světa, bylo tam silné zastoupení severských ateliérů. Troufnu si říct, že každý z těch světových týmů měl nějakou svojí českou spojku, potřebovali znát ten český kontext. Třeba u toho vítězného návrhu je to český architekt Jan Magasanik, který dlouhodobě pracuje pro studio BIG,“ upřesňuje vedoucí CAMPu Štěpán Bärtl.
Na výstavě se návštěvníci seznámí s fyzickými modely, informacemi o návrzích, detailní srovnávací prohlížečkou na dotykovém panelu a volně dostupným katalogem včetně karet jednotlivých projektů.
„Už takovým evergreenem ve výstavách v CAMPu je ta naše 25 metrová projekční stěna. Chtěli jsme na ní ukázat jednak ty vizualizace v co největším rozlišení, zároveň jsme si s tím trochu vyhráli, protože to složení týmů je opravdu světové. To znamená, že i audio jsme nahráli v jazycích těch týmů.“
Takže po stisknutí tlačítka u jednotlivých modelů uslyšíte třeba japonštinu, norštinu, dánštinu nebo nizozemštinu. Výstava je v Centru architektury a městského plánování přístupná až do 18. září.
Mohlo by vás zajímat
Nejnovější zprávy
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Izrael zaútočil na několik íránských měst. Rakety zasáhly jaderný ústav i obytné budovy
-
Bonusy za ‚mimořádné úkoly‘ i ‚nonstop podporu‘. Mimořádné odměny dostali poradci tří ministrů
-
Sex, nebo nenávist! Manosféru zrodil odpor k emancipaci žen, část z ní je čistý byznys
-
Můj útěk z Ruska provázel pocit svobody, ale i viny, že doma nechávám maminku, popisuje novinářka