Ředitel TSK Jozef Sinčák: Dopravní komplikace budou u druhé etapy oprav Barrandovského mostu složitější

Momentálně probíhají práce v útrobách Barrandovského mostu, 15. května pak bude zahájena druhá z celkově čtyř etap rekonstrukce. Nejen o těchto opravách mluvil v pořadu K věci generální ředitel Technické správy komunikací Jozef Sinčák.

„V jedné etapě se vždycky opravuje půlka mostu, takže v této druhé etapě dokončíme dva jízdní pruhy jižního mostu. Ten bude tím pádem opravený,“ uvádí Jozef Sinčák.

Tentokrát bude uzavřená celá barrandovská rampa, která je i za běžného provozu velmi dopravně vytížená.

Čtěte také

„V první etapě byla rekonstruována strakonická rampa a očekáváme, že teď ty dopravní komplikace budou složitější. A to z toho důvodu, že kapacitně odbaví ta barrandovská rampa zhruba dvojnásobek automobilů.“

První fáze opravy mostu se neplánovaně protáhla, po odstranění povrchových vrstev vozovky totiž silničáři zjistili, že podkladový beton je velmi nerovnoměrný.

„Museli jsme vyrobit speciální beton tak, aby splynul s tím starým. Následně se tam objevila na modřanské straně jedna velká dutina, takže to jsou věci, které dokážou během rekonstrukce stavbaře překvapit. Na druhou stranu my jsme na základě zkušenosti z první etapy doplnili i diagnostický průzkum.“

Menší úsek, lepší kontrola úklidu

Společnost TSK spolu s dodavateli připravila před letošní sezónou nový systém úklidu chodníků.

„Pracovali jsme na rozdělení jednotlivých oblastí Prahy do tzv. rajonů. Jsme přesvědčeni, že čím menší úsek, tím lépe se dá ta práce kontrolovat, tím více těm jednotlivcům záleží na tom, že si ten svůj úsek vyčistí. Podle prvních zkušeností se nám jeví, že to nese úspěch,“ hodnotí Jozef Sinčák.

Také péče o travnaté plochy a sekání trávy má systém rozdělení města na 16 oblastí, každou z nich má na starosti jedna správcovská společnost.

„Jednotlivé objednávky jsou generovány digitálně. Máme zpracovány pěstební plány k danému pozemku. Dodavatelé si ty informace čerpají z tohoto mapového prostředí a následně zaznamenávají, že ty práce byly provedeny. A výsledkem je, že za minulý rok jsme nezaznamenali ani jedinou stížnost na neudržovanou zeleň.“

Který další most by si zasloužil brzkou opravu? Jaká byla z hlediska údržby letošní zima? A co je mikrovlnná technologie? Poslechněte si celý rozhovor.

Související