Ředitel TSK o rekonstrukci Barrandovského mostu: Nejvýznamnější dopad bude mít omezení na směr od Strakonické ulice

Kde můžeme čekat kolony kvůli začínající opravě Barrandovského mostu? Kudy vedou objízdné trasy a na čem se v první fázi bude pracovat? Jakou formou mapuje TSK výtluky v Praze? Na to odpovídal v pořadu K věci generální ředitel Technické správy komunikací Jozef Sinčák.

Barrandovský most čekají čtyři etapy oprav, první z nich začíná v pondělí 16. května. Po nejvytíženější dopravní stavbě v Česku projede denně více než 140 tisíc aut, řidiči se proto musí připravit na omezení jednoho jízdního pruhu v každém směru.

Čtěte také

„Zbylá kapacita budou tři jízdní pruhy v každém směru, z toho jeden jízdní pruh bude odbočovací. Na uzavřeném pruhu se budou odstraňovat svodidla, římsy, zábradlí, bude se předělávat celková izolace mostu a další technické věci,“ přibližuje Jozef Sinčák.

Hlavní objízdné trasy

Dopravní omezení postihne nejen okolí Barrandovského mostu, ale i navazující komunikace. „Určitě v případě naplnění Barrandovského mostu dojde k regulaci dopravy v tunelech. Předpokládáme, že dojde k zahuštění provozu i třeba V Holešovičkách.“ Nejvýznamnější dopad bude mít omezení na směr od Strakonické ulice, kde dojde k bourání nájezdové rampy.

Mapa hlavních značených objízdných tras při opravách Barrandovského mostu

„Směr od Strakonic přes Barrandovský most na městský okruh bude to nejužší hrdlo. Tam jsme připravili částečnou kapacitu objízdné trasy přes tzv. Lihovarskou rampu. Řidiči budou pokračovat ulicí Strakonickou až k Lihovaru a tam se otočí zpět na most. Ale ta základní objízdná trasa je po komunikacích Pražského okruhu.“ Rekonstrukce mostu se dotkne také linek MHD, nebude zde vyhrazen pruh pro autobusy, proto je ve špičce lepší využít metro a tramvaje. 

Mapování výtluků

Kromě oprav Barrandovského mostu byly tématem pořadu K věci také výtluky, které trápí Prahu po každé zimě. „V minulosti trvalo dlouhou dobu, než jsme je dokázali zmapovat. Letos jsme poprvé přistoupili k digitální formě mapování povrchu komunikací, kdy auta s digitální kamerou doposud najela více než čtyři tisíce kilometrů,“ popisuje novinku Jozef Sinčák. Identifikováno bylo zhruba 500 výtluků, které by do poloviny června měly být opraveny. Narušení povrchu vozovky mohou hlásit i řidiči pomocí kontaktního formuláře na webových stránkách TSK nebo díky aplikaci.

Může rekonstrukci Barrandovského mostu ovlivnit nedostatek dělníků a vyšší cena stavebního materiálu? Technická správa komunikací otevřela nové kontaktní centrum, jaké výhody přináší? Poslechněte si celý rozhovor.