Stavba Dvoreckého mostu zahájena. Bude mít zásadní význam pro autobusové a tramvajové spoje
Chodci i cestující v městské hromadné dopravě by měli už za dva roky mít v Praze k dispozici nový most přes Vltavu. Hlavní město zahájilo výstavbu Dvoreckého mostu, který propojí Prahu 4 a 5. Ulevit má mimo jiné dopravě v centru metropole.
Čtěte také
Nový most přes Vltavu, který spojí břehy mezi Podolím a Zlíchovem, bude sloužit chodcům, cyklistům a městské hromadné dopravě. Východní vyústění mostu bude u Žlutých lázní severně od Jeremenkovy ulice, západní pak poblíž tramvajové zastávky Lihovar. Součástí jsou nové tramvajové a autobusové zastávky Dvorecký most.
Zásadní význam bude mít pro spoje veřejné dopravy, umožní totiž vést autobusové a hlavně tramvajové linky mimo centrum města. Teď musí využívat tramvaje Palackého most, což je nejbližší možné přemostění za vyšehradskou skálou.
Na obou březích Vltavy vznikne řada doplňujících objektů. Na Zlíchovské straně to bude velká nájezdová ocelová rampa pro cyklisty, schodiště včleněná do terénu a v opěře mostu bude objekt informačního centra PID s kavárnou pro návštěvníky. Na straně Podolí u Žlutých lázní se počítá s velkou sportovní arénou a zázemím pro údržbu mostu a okolí.
Stavební práce jsou rozdělené do několika etap a doba výstavby je naplánovaná 810 dní, tedy necelé tři roky. Už na jaro příštího roku bude nutné připravit zhruba dva týdny trvající výluku tramvají a částečně i aut na podolské straně. V budoucnu by ale napojení na koleje v Podolí mohlo pomoct třeba i při přestupech na novou linku metra D a další zamýšlené tratě.
Poslechněte si podrobnosti v příspěvku reportéra Adama Bejšovce.
Související
-
Na Barrandovském mostě se jeden pruh vyhradí pro auta jedoucí po okruhu. Fungovat začne koncem září
Řidiči v Praze by měli mít od konce září k dispozici nově vyhrazený pruh na Barrandovském mostě. Určený má být pro jízdu po městském okruhu ve směru do Braníka.
-
Vlaky se v Praze přes Vltavu projely už před 150 lety. Železniční most na Výtoni slaví kulaté výročí
Krásná a architektonicky oceňovaná konstrukce vznikla na počátku 20. století. Přemostění už tu ale bylo dřív. Původní jednokolejný most byl vybudován před 150 lety.
-
Začala plánovaná stavba tramvajové tratě Divoká Šárka – Dědinská. Vznikne i parkovací dům
Pražský dopravní podnik začal stavět novou tramvajovou trať z Divoké Šárky na Sídliště Dědina. Plánoval ji několik desítek let. Hotová by měla být na konci příštího roku.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Policie zná totožnost všech šesti obětí požáru v Mostě. Zemřeli čtyři muži a dvě ženy
-
Lhůta na odškodnění po nezákonných sterilizacích vypršela. Očekávalo se 400 žádostí, přišlo jich 2266
-
ONLINE: ‚Není to možné.‘ Fico do Kyjeva za Zelenským nepojede, spor o plyn se nedaří vyřešit
-
Hollywood reaguje na požáry v Los Angeles. Filmová studia darovala desítky milionů dolarů na hašení