Já bych si vedle sebe do kokpitu nesedl, ale kluci se nebojí, vtipkuje pilot Martin Macík. Na Rallye Dakar dojel druhý
„Všechno fungovalo výborně, nejenom moje posádka, ale úplně celý tým. Pro mě to byl nádherný Dakar, kdy všechno plynulo,“ hodnotí závod pilot Martin Macík.
Jedenáctý start na Rallye Dakar přinesl Martinu Macíkovi a jeho týmu celkově druhé místo v kategorii kamionů. Letošní ročník byl mimořádně náročný.
Byl to určitě nejtěžší Dakar v Saúdské Arábii, to bez debat.
„Já sám nechápu, že to auto přežije a my přežijeme v tom tempu, kterým jedeme. Ale díky tomu, že už jsem v tom 11 let, respektive 21 v rámci týmu a táty, tak člověk má zkušenosti. A z nich vycházíte.“
Druhé místo je pro něj velký úspěch a radost, ale prostor pro zlepšení tam stále vidí. I když už si položil otázku, kdy kariéru pilota ukončí, ještě ten čas nenastal.
„To je výhoda druhého místa, ještě furt se máte kam posouvat. Zatím v tom budu chtít pokračovat, takže na Dakaru 2024 budeme.“
Dakar mě naučil přiznat chybu
Jeho posádku tvoří navigátor František Tomášek a mechanik David Švanda. „František už chce skončit pět let a podívejte, ještě dva roky a bude z něj legenda. Protože když máte deset Dakarů, tak jste legendou,“ směje se Martin Macík.
„Na navigování má šestý smysl a rozumíme si i lidsky. Ještě ho naučím přiznat chybu na sto procent. David už to výborně umí. Já už taky, naučil jsem se to až během Dakaru. Tak teď ještě František.“
Zážitky z Dakaru pravidelně sdíleli i se svými fanoušky, které Martin považuje za důležitou součást závodění. „Díky moc všem, kteří nám fandili, protože jste nás hnali dopředu,“ dodává s radostí.
Kdybyste viděli, kolik na té trati bylo českých vlajek, to bylo fakt hustý.
Sám přiznává, že během závodu jde často na hranu, jede se ve velké rychlosti. „Já bych si vedle sebe nesedl. Ale kluci jsou v pohodě, oni se nebojí.“
Neustále zlepšují i svoje závodní auto, stavbou kamionů se Martin Macík zabývá profesionálně, jeho firma je totiž výrobcem závodních speciálů.
Proč nebyli první? Jak vypadá navigace na Dakaru? Co je zdrojem příjmu pro to, aby mohl závodit? A jak bude vypadat jeho rok 2023? Poslechněte si celý rozhovor.
Související
-
Chyb moc nebylo. Jsem moc šťastný, že jsme domů přivezli beduína, hodnotí Rallye Dakar Martin Macík
Tým MM Technology už se vrátil z Dakaru domů a získaný beduín už si našel svoje místo v Sedlčanech. Poslechněte si, jak Macík a jeho posádka hodnotí letošní Rallye Dakar.
-
Dakar se zrychlil, je to maratonský sprint, vypráví pilot Macík. V kategorii kamionů skončil druhý
Pilot kamionů Martin Macík se z Really Dakar vrátil se soškou beduína, ale také o čtyři kila lehčí. „Je to čistě z náročnosti, stravy a také koncentrovanosti,“ popisuje.
-
Martin Macík jel Dakar poprvé s automatem: Je to rychlejší a člověk si u toho i odpočine
Pilot Martin Macík byl hostem Lenky Vahalové, se kterou mluvil nejen o Dakaru.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Kdo jste vy? Klára, nebo učitel?
Tereza Kostková, moderátorka ČRo Dvojka
Jak Klára obrátila všechno vzhůru nohama
Knížka režiséra a herce Jakuba Nvoty v překladu Terezy Kostkové předkládá malým i velkým čtenářům dialogy malé Kláry a učitele o světě, který se dá vnímat docela jinak, než jak se píše v učebnicích.