Praha jako kulturní a bezpečná destinace, kde to žije. Václav Stárek o další kampani na podporu turismu

Jak na pražské hotely a restaurace doléhá krize na Ukrajině? Chystá se letos další kampaň na podporu cestovního ruchu? Nejen na to se ptala Štěpánka Duchková. Hostem pořadu K věci byl prezident Asociace hotelů a restaurací České republiky Václav Stárek.

S příchodem ukrajinských občanů, kteří prchají před válkou, se hledají různé cesty pomoci. Jednou z nich je nabídnout těmto lidem práci, o to se snaží i pražské hotely a restaurace. „My jsme spolu s agenturou CzechInvest, Hospodářskou komorou a dalšími zaměstnavatelskými svazy připravili portál jobs4ua.cz, čili tržiště práce. Hoteliéři i provozovatelé restaurací zde dali poměrně dost nabídek k práci. Hledají se profese od housekeepingu přes obsluhu, recepční i kvalifikovaní kuchaři. Ale musím říct, že z Ukrajiny k nám teď proudí také dost lidí vysoce kvalifikovaných,“ upřesňuje Václav Stárek.

Jak přilákat turisty do metropole?

Praha podle něj také pocítí odliv ruských turistů, doufá však v obnovení turistického ruchu díky evropským a americkým návštěvníkům. Velký potenciál mají domácí turisté, metropole pro ně ale není místem, které by vyhledávali na týdenní dovolenou. „Na letošní červen chystáme další kampaň, která by měla být zaměřena na destinace, odkud k nám jezdí turisté. Předpokládám, že přeneseme tu podzimní kampaň, která byla velmi úspěšná, jmenovala se Stay in Prague. Byla založena na tom, že Praha je místo nejenom kulturních památek, ale že Praha žije. Je zaměřena na lidi, kteří chtějí přijet za zážitky, chtějí něco poznat. Rozhodně není zaměřena na ty, kteří by si chtěli přijet na sobotu a neděli udělat party v pražských hospůdkách.“

Hotely a ubytovací zařízení v Praze pomáhají s umísťováním ukrajinských uprchlíků, kolik lůžek na tuto pomoc bylo nabídnuto? A jak bude vypadat řešení do budoucna? Poslechněte si celý rozhovor.