Suchej únor není o prohibici, ale o tom, že máte alkohol pod kontrolou, popisuje organizátor kampaně Petr Freimann

Měsíc bez alkoholu, dáte to? Už 11. ročník kampaně Suchej únor upozorňuje na vysokou spotřebu alkoholu a s tím spojená rizika. Inspiruje k abstinenci nebo alespoň ke střídmější konzumaci.

„Sucháč není o prohibici, ale o tom, že člověk prostě ví, že nemá problém,“ říká organizátor kampaně Petr Freimann. Podle průzkumů se loni výzvy zúčastnilo skoro 14 procent dospělých, co jim měsíc abstinence přinesl?

Jeden z nejčastějších benefitů je nějaká osobní hrdost.

„Asi 86 procent lidí kvituje to, že to opravdu dokázali. A potom samozřejmě čistá hlava, víc energie. Spousta lidí zhubne, spousta kuřáků díky tomu, že nepije, tak ani nekouří. A co je důležitější, tak se to daří držet i třeba půl roku, rok po té kampani.“

Nepijte a tvořte aneb Suchý umění

Letošní ročník kampaně Suchej únor startuje s heslem Nepít je umění.

Petr Freimann s osuškou Nepít je umění

„A chtěli bychom inspirovat k tomu, aby lidi poznali sami sebe v té čistotě a svoje hranice posunuli nějakým tvořením. Je úplně jedno, jestli bude člověk malovat, péct nebo vyřezávat něco ze dřeva,“ vysvětluje Petr Freimann.

Pro mnoho lidí je nepít opravdu umění samo o sobě.

Svou tvorbu pak stačí sdílet na sociálních sítích a ukázat tak třeba cestu někomu jinému. Téma kampaně Nepít je umění se promítlo i do výroby propagačních předmětů, malířským plátnem se stala oSuška.

„Která se tematicky pojí s tím sušením a ilustrátorka Bessa tam ztvárnila asi devět různých činností, který si myslíme, že by lidi třeba mohli během února dělat, ať už je to právě malování, focení apod.“

Do výzvy Suchej únor se můžete registrovat jako jedinec i jako firma na stránkách suchejunor.cz.

Nezisková organizace Suchej únor spustila také kampaň Nechmel děti, co je jejím cílem? Kde je hrana rizikového pití? A co když si během únorové výzvy přece jen dám třeba pivo? Poslechněte si celý rozhovor.

Související