Herečka Anna Kameníková: V pubertě mě okolí přesvědčovalo, že za nic nestojím. Naučila jsem se to filtrovat
Poprvé na sebe upozornila ve filmu Nevinnost, zazářila také v sérii Božena a nejnověji hraje v pražské Viole ve hře Vděk. Nejen o hraní, ale také o vaření, cestování nebo překonávání strachů mluvila v pořadu Až na dřeň herečka Anna Kameníková.
V pražské Viole hraje po boku Kláry Cibulkové a Ladislava Hampla ve hře Vděk. „Viola je mi sympatická. Nemám totiž moc silný hlas a malý prostor mi vyhovuje. Jsem trochu stydlivá, ale protože nenosím brýle, jak bych měla, tak vidím z diváků jen obrysy.“
Inscenace Vděk se zabývá tématem afázie. Nemoci, která hlavní hrdinku postupně připravuje o schopnost mluvit a rozumět mluvenému slovu. Cílem hry je mimo jiné upozornit diváky na zvyšující se počet neurodegenerativních onemocnění ve společnosti.
„Během zkoušení jsem hodně myslela na svou babičku, která nám před lety odcházela. Tehdy to byla hodně těžká zkušenost. Během takových chvil člověk vyroste, je to bolavé, ale to je život.“
Vaření jako plán B
Podle čeho si Anna Kameníková vybírá projekty, na které kývne? Důležitý je především text. „Mám také ráda, když má věc hlubší význam. Tady v tomto případě jsem si také chtěla zahrát s Klárou Cibulkovou a Ladislavem Hamplem a něco se od nich naučit.“
Díky tomu, že je dcerou herečky Jitky Asterové, ale také kvůli úspěchu ve filmu Nevinnost a nominaci na Českého lva, byla od puberty hodně vidět. „Bylo to spíš blbý. Já si hodně nevěřila a okolí mě přesvědčovalo, že jsem ošklivá a za nic nestojím. Na druhou stranu mě to ale hodně zocelilo. Naučila jsem se to filtrovat a nesoudit se podle toho, co soudí masy.“
V dospívání Anna Kameníková koketovala s psaním, které ale později pověsila na hřebík, podobně jako malování. Její vášní ale zůstává vaření. „Dodnes je to můj největší ventil. Když jsem smutná nebo naštvaná, tak mi pomáhá, že si jdu něco uvařit. Do budoucna je to můj velký plán B, když jednou nebudu hrát.“
Proč má ráda pomíjivost hrají i vaření? Jak překonala strach z hloubek a ze zpívání na veřejnosti? V čem je povrchní? A proč by herci neměli nastolovat témata? Poslechněte si celý rozhovor.
Související
-
Odchodu z angažmá i seriálu nelituje. Nechtěla jsem propásnout své děti, přiznává Klára Cibulková
Jako doma je na jevišti i před kamerou. Klára Cibulková byla dlouhá léta členkou pražského Švandova divadla a hrála v seriálu Ordinace v Růžové zahradě.
-
Lucie Štěpánková: V jedné komedii vystřídám rekordní počet převleků. Rozmanitost herectví mě baví
Umí bravurně zahrát potvoru, sebevražednici i komediální roli, ve které střídá převleky. Lucie Štěpánková mluvila v pořadu Až na dřeň o kladech i záporech herecké profese.
-
Řidičák na loď i zelený latex na těle. Pro roli jsem ochotná dělat maximum, usmívá se Šárka Krausová
Jaké bylo dětství v divadle Sklep? Proč měla po konzervatoři hereckou krizi? A proč se snaží být koněm? I to prozradila v pořadu Až na dřeň herečka Šárka Krausová.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Kdo jste vy? Klára, nebo učitel?
Tereza Kostková, moderátorka ČRo Dvojka
Jak Klára obrátila všechno vzhůru nohama
Knížka režiséra a herce Jakuba Nvoty v překladu Terezy Kostkové předkládá malým i velkým čtenářům dialogy malé Kláry a učitele o světě, který se dá vnímat docela jinak, než jak se píše v učebnicích.