Je úplný nesmysl, že jsou nová pravidla pro nízkonákladovou reklamu ušitá někomu na míru, tvrdí radní Adam Zábranský

Hlavní město chce kultivovat prostředí nízkonákladové reklamy v Pražské památkové rezervaci a omezit vizuální smog, proto připravuje nová pravidla. Nejen o nich mluvil v pořadu K věci radní pro majetek, legislativu a transparentnost Adam Zábranský z České pirátské strany.

„Plakátovací plochy do Prahy patří, ale chtěli jsme tomu dát nějaký řád. Ta pravidla definují vlastně dva typy reklamních ploch, a to jsou reklamní panely a reklamní sloupy. Definují, jaké mají mít rozměry, jak mají být vzdálené od sebe, zároveň tam je třeba zákaz nějakého nasvícení,“ vyjmenovává Adam Zábranský a doufá, že se pravidla podaří schválit do konce roku.

Čtěte také

Praha poté vypoví stávající nájemní smlouvy a vysoutěží nové provozovatele. „Tak, aby jakákoliv z reklamních společností měla možnost v tomto segmentu podnikat,“ dodává radní a odmítá kritiku opozice, že jsou nová pravidla šitá na míru pouze jedné firmě.

„Je to úplný nesmysl. Ta pravidla připravil Institut plánování a rozvoje po diskusi se společnostmi, které dnes tu nízkonákladovou plakátovací reklamu dělají. Argument, že to je někomu ušité na míru, je úplně nesmyslný, protože my budeme prostě znovu soutěžit ty provozovatele. A opravdu kdokoliv se bude moci ucházet o to, aby se mohl podle těch nových pravidel v tomto druhu podnikání realizovat.“

Odkup nemovitostí České pošty

Česká pošta nabízí k prodeji své nemovitosti na Pankráci, elektronická dražba byla ale nakonec zrušena. Podle Adama Zábranského by o odkup tohoto majetku měla Praha velký zájem a s Českou poštou bude jednat.

Čtěte také

„Bohužel Česká pošta, ať jsme žádali o nějaké jednání napřímo, tak vyhlásila aukci a teď ji zrušila. Nabídli jsme odkup těch nemovitostí za cenu klidně i o něco málo větší, než za kolik byly vydraženy v té aukci, protože pro Prahu mají opravdu velikou hodnotu. Takže teď budeme s Českou poštou jednat a doufáme, že se nám podaří dohodnout.“

Podmínkou prodeje je i to, že v místě zůstane pobočka České pošty. Stejný požadavek se týká také prodeje budovy v Jindřišské ulici.

„U Jindřišské jsme domluveni na lepším postupu pro Prahu, kde Česká pošta udělá výběrové řízení, přijdou tam nějaké nabídky na odkup z trhu, potom Česká pošta přijde za Prahou a dá nám možnost dorovnat tu nejvyšší nabídku vzešlou z výběrového řízení. Tam máme mnohem větší šanci to získat, než jsme měli v té aukci, do které jsme se ani nemohli přihlásit.“

Jaké záměry má hlavní město s tímto majetkem, pokud by se podařilo nemovitosti od České pošty odkoupit? Chystá se Praha po výměně přístřešků MHD odkoupit od firmy JCDecaux starý mobiliář? A dodržují provozovatelé nová pravidla pro restaurační předzahrádky? Poslechněte si celý rozhovor.

Související