Kokosová polévka

Recept k 54. dílu pořadu Dobrou chuť...

Ingredience na 10 porcí:
- 0,5 svazku čerstvé citrónové trávy pokrájené na plátky
- 30 g čerstvého zázvoru, oloupaného pokrájeného na plátky
- 3 listy kefírové limety
- 1700 ml silného kuřecího vývaru (nebo rybího z bílých ryb)
- 500 ml kokosového mléka
- 30 ml rybí omáčky
- 20 g červené kari pasty
- 10 plátků čerstvé čili papričky
- 150 g mrkve nakrájené podélně na proužky
- 150 g řapíku nakrájené podélně na proužky
- 150 g červené papriky nakrájené podélně na proužky
- 150 g mini kukuřice nakrájené podélně na proužky
- 700g čerstvých krevet vel.16/20 oloupaných a střívek zbavených
- 200g skleněných fazolových nudlí(namočit min. na půl hodiny do studené vody a pak nechat dobře odkapat)
- 1 svazek čerstvého koriandru(posekaného na hrubo, bez silných stonků)
- sůl dle chuti

Postup:
1. V kuřecím vývaru povaříme na mírném ohni citronovou trávu, zázvor a limetové listy. Vše po chvíli louhování přecedíme do dalšího hrnce a postavíme na plotnu s mírným plamenem, kde pokračujeme v přípravě.
2. Přidáme kari pastu (kterou jsme předem krátce restovali na trošce oleje na vedlejší pánvi), čili, mrkev, řapík, papriku, kukuřici, rybí omáčku, kokosové mléko a skleněné nudle (předem namočené na půl hodiny do studené vody a následně odkapané) a vše krátce (cca 1-2 minuty) povaříme.
3. Nakonec dosolíme dle chuti, přidáme koriandr a ihned podáváme.

Poznámka: Červenou kari pastu doporučuji přidávat postupně dle vlastní chuti, protože tato pasta se vyznačuje velmi ostrou chutí. Taktéž pozor na rybí omáčku, která může celí pokrm silně přesolit a ve větším množství může vyvolat nepříjemné aroma. Doporučuji dochucovat s větší části mořskou solí.

Nejnovější recepty

E-shop Českého rozhlasu

Kdo jste vy? Klára, nebo učitel?

Tereza Kostková, moderátorka ČRo Dvojka

jak_klara_obratila_na web.jpg

Jak Klára obrátila všechno vzhůru nohama

Koupit

Knížka režiséra a herce Jakuba Nvoty v překladu Terezy Kostkové předkládá malým i velkým čtenářům dialogy malé Kláry a učitele o světě, který se dá vnímat docela jinak, než jak se píše v učebnicích.