Němce zajímá Kafka, Španěly jídlo. O turismu v hlavním městě s Josefem Říkovským z Prague City Tourism

Cestovní ruch v metropoli v posledních letech velmi ovlivnila pandemie koronaviru, důležitou roli sehrál i válečný konflikt na Ukrajině. Jací turisté k nám jezdí a co chtějí vidět? Na to v pořadu K věci odpovídá Josef Říkovský, ředitel sekce Kvalita služeb Prague City Tourism.

„Už nejezdí Rusové, kteří byli v první desítce. V loňském roce byl ten pokles o 90 procent, ale vidíme, že zase jiné národy jsou otevřené tomu, aby právě k nám přijeli. Například Polsko nebo Pobaltí,“ upřesňuje Josef Říkovský.

Na vzestupu je i domácí turistika, úspěšná kampaň V Praze jako doma sem přilákala Čechy, kteří se podle průzkumů opakovaně vracejí. „My máme data z loňského roku, kdy domácích turistů bylo 25 procent. Od roku 2010 byla Praha poprvé nejvíc navštěvovanou destinací v rámci celé republiky.“

Výzkum motivace turistů

Prague City Tourism chce také cílit na kultivovanější a movitější turisty, proto si nechala zpracovat analýzu zaměřenou na chování a typologii lidí navštěvujících českou metropoli.

Ten výzkum byl neuvěřitelně sofistikovaný, zapojilo se do něj jedenáct ústavů Akademie věd ČR.

„Oni nám nějakým způsobem vykalibrovali, na co jsou jednotlivé národy senzitivní. Co vlastně chtějí v Praze vidět. Takže víme, že třeba Němci – Kafka nebo Španělé – jídlo,“ vysvětluje Říkovský.

Výsledky výzkumu využije Prague City Tourism pro marketing města, pro tvorbu nových produktů a služeb. Dlouhodobě se snaží představovat i jiné zajímavosti české metropole než památky.

„Ukazujeme, že Praha není destinace, která by byla na 2 nebo 3 dny. Máme toho mnohem víc, i turisté ve výzkumech říkají, že si uvědomují, že Praha je mnohovrstevnatá, máme krásné parky, nemusíte být jenom v centru.“

Jezdí do Prahy turisté kvůli gastronomii? A co se jim v hlavním městě nelíbí? Poslechněte si celý rozhovor.

Související