Nový Hlavák jako železniční brána do Prahy. Vítězný návrh bude vybrán na konci roku, přibližuje Petr Hofhanzl ze Správy železnic

Správu železnic čeká v následujících letech v Praze hned několik významných projektů. Nový Hlavák, proměna Masarykova nádraží nebo trať na letiště. V jaké fázi stavební plány jsou, o tom mluvil ve studiu Rádia Praha Petr Hofhanzl, ředitel Stavební správy západ Správy železnic.

Jedním z projektů je Nový Hlavák, tedy revitalizace parku Vrchlického sady, novostavba tramvajové trati Muzeum – Bolzanova a rekonstrukce nové odbavovací haly Hlavního nádraží Praha.

„Architektonická soutěž je vypsána na celek, společně s Prahou řešíme všechno najednou. Do finále postoupili tři návrhy a z těch bude ke konci roku vybrán jeden vítězný uchazeč,“ upřesňuje Petr Hofhanzl.

Čtěte také

Hlavní nádraží podle něj čeká velmi výrazná změna, je třeba počítat i s větší kapacitou. „Musíme se připravit na výrazný nárůst cestujících, které zde v této lokalitě očekáváme. Ať již s přibývajícím počtem vlaků, či do budoucna i se zaústěním vysokorychlostní železnice do Prahy.“

Zmizet by mělo i nynější parkoviště na střeše nádraží. „Samozřejmě v rámci nádraží budeme počítat s prostory pro parkování. Když odstraníme toto parkoviště, tak chceme pro cestující nabídnout nové komerční zóny a více cestujícím to nádraží zpříjemnit,“ dodává Petr Hofhanzl.

Kompletní proměna Masarykova nádraží

Novou podobu dostane i Masarykovo nádraží, stavební práce budou zahrnovat kolejiště, nástupiště a také zastřešení nad kolejištěm.

„Na kterém bude park, dětské hřiště, vodní prvky. A současně to zastřešení bude sloužit i jako lávka, která propojí nástupiště s přilehlými ulicemi. Cestující se tak dostane velmi rychle a komfortně do okolí Masarykova nádraží a nebude muset to nádraží zdlouhavě obcházet,“ vysvětluje Hofhanzl.

Jaká omezení budou proměny nádraží znamenat pro cestující? Jak pokračuje stavba trati na letiště? A vznikne před Fantovou budovou Hlavního nádraží přechod přes magistrálu? Poslechněte si celý rozhovor.

Související