Novou grafiku Čitelné Prahy chceme opravdu vyladit, testujeme ji v metru i na povrchu, sděluje mluvčí společnosti ROPID Filip Drápal
„Nová grafika působí modernějším a odlehčenějším dojmem, cedule jsou na černém podkladu a právě tím větším kontrastem by měly být i čitelnější,“ vysvětluje Filip Drápal. Mluvčí společnosti ROPID také představil novinky v dopravě a kampaň ke třicátému výročí.
Od tohoto týdne opět funguje zrekonstruovaná stanice metra Jiřího z Poděbrad, ve které můžou cestující vidět novou grafiku projektu Čitelná Praha. První stanicí, kde se nová grafika informačních a navigačních tabulí testovala, byla Palmovka. A společnost ROPID zde mezi lidmi prováděla rozsáhlý průzkum.
Čtěte také
„Chceme to vyladit opravdu do té nejlepší podoby, aby ta nová grafika byla pro lidi přínosem. Ptali jsme se i vozíčkářů, lidí, kteří jsou slabozrací, takže máme celou škálu různých názorů na to, co by tam všechno mělo být,“ upřesňuje Filip Drápal s tím, že testování pokračuje.
Ve stanici Jiřího z Poděbrad jsou například přidány tzv. vertikální teploměry. „Což je seznam zastávek, který je platný vždycky pro ten daný směr tak, aby se mohli cestující hned na začátku, když sestoupí z eskalátorů, dobře rozmyslet, na kterou stranu jít. Našli si tam tu svoji stanici a nemuseli jít třeba až do poloviny nástupiště.“
Nová železniční stanice i trolejbus na letiště
Na 10. prosince je naplánováno otevření železniční zastávky Rajská zahrada, na které se nová grafika také objeví.
„Na Rajské zahradě vznikne nová lávka, která tu stanici propojí s okolím. Jednak s místní vilovou čtvrtí, ale i se stanicí metra Rajská zahrada. Na té lávce máme veškerou navigaci už v designu Čitelné Prahy.“
Čtěte také
V příštím roce čeká Prahu několik změn v dopravě, patří mezi ně i zavedení trolejbusové linky na letiště. Dvoukloubové trolejbusy budou jezdit z Nádraží Veleslavín a zvýší kapacitu linky.
„To jsou takové kolosy, které mají 24 metrů. Díky tomu navýšíme kapacitu té linky až o nějakých 50 procent. Do té doby, než se tam postaví vlak, tak to bude alespoň trošku adekvátní doprava,“ potvrzuje Filip Drápal.
Na jaké další změny v dopravě by se měli cestující připravit? Co jsou totemy, které zvýrazňují vstupy do stanic metra? Společnost ROPID slaví 30 let své existence, na co se díky kampani Můj čas můžeme těšit? Poslechněte si celý rozhovor.
Související
-
Nový Hlavák jako brána do Prahy. Vítězný návrh známe na konci roku, říká Hofhanzl ze Správy železnic
Správu železnic čeká v následujících letech v Praze hned několik významných projektů. Nový Hlavák, proměna Masarykova nádraží nebo trať na letiště.
-
Trolejbusy i historická tramvaj K2. O pražském provozu s technickým ředitelem DPP Janem Šurovským
Tramvajové pokrytí Prahy se stále zlepšuje, ať se jedná o opravy stávajících kolejí, nebo výstavbu nových tratí. Nejen o tom mluvil v pořadu K věci technický ředitel DPP.
-
Rozvoj Letiště Praha do roku 2030. Ředitel Jiří Pos o železniční stanici i rozšíření Terminálu 2
Letiště Praha představilo své plány do roku 2030, počítá s rozšířením Terminálu 2 a zvýšením kapacity. Přibýt by měly nové linky a také vlakové spojení do centra Prahy.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Vždycky jsem si přál ocitnout se v románu Julese Verna. Teď se mi to splnilo.
Václav Žmolík, moderátor
Tajuplný ostrov
Lincolnův ostrov nikdo nikdy na mapě nenašel, a přece ho znají lidé na celém světě. Už déle než sto třicet let na něm prožívají dobrodružství s pěticí trosečníků, kteří na něm našli útočiště, a hlavně nejedno tajemství.